پس از سال‌ها مجاهدت در معرفی طب اسلامی:

آیت‌الله شیخ محمد آل اسحاق به فرزند شهیدش پیوست

آیت‌الله شیخ محمد آل اسحاق پس از سال‌ها مبارزات انقلابی و مجاهدت در عرصه طب سنتی و اسلامی روز دوشنبه در قم به ملکوت اعلی و همجواری با فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۱۶۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 12 January 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، آیت‌الله شیخ محمد آل اسحاق، روز گذشته به ملکوت اعلی پیوست.

پیکر آن عالم بزرگوار با حضور علما و روحانیون، مردم انقلابی قم و خانواده‌های معظم شهدا، ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه 22 دی ماه، از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع شد.

جمعی از مسئولان کشوری و استانی با حضور در منزل این عالم بزرگوار در محله زاویه قم، با خانواده و فرزندان وی به ویژه یحیی آل اسحاق عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معدن اظهار همدردی کردند.

آیت‌الله شیخ محمد آل اسحاق، فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ عبدالکریم خوئینی و برادر مرحوم آیت‌الله حاج شیخ علی آل اسحاق، از شاگردان مبرّز و انقلابی حضرت امام خمینی(ره) در نجف، تهران و قم بود و همچون سربازی وفادار به انقلاب و نظام اسلامی، شجاعانه و فعالانه در عرصه‌های مبارزه با رژیم ستمشاهی حضور می‌یافت.

آیت‌الله آل اسحاق پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 61 به عنوان نماینده حضرت امام(ره) در استان مرکزی مشغول انجام مسئولیت انقلابی بود و بارها در جمع رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت.

وی سپس از سال 65 به طور رسمی در حوزه علمیه قم به ترویج طب اسلامی پرداخت و پس از تربیت صدها شاگرد در این زمینه در موسسه «طب سنتی بوعلی» به معالجه و درمان بیماران پرداخت.

شهید مهندس ابوالحسن آل‌اسحاق فرزند آیت‌الله آل اسحاق، به همراه شهید مهدی باکری و سردار سید یحیی رحیم صفوی از دانشجویان مبارز انقلابی در دانشگاه تبریز بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان فرمانده سپاه تبریز منصوب شد و در دفاع از انقلاب و مقابله با جریاناتی چون غائله خلق مسلمان، نقش آفرینی موثری داشت.

 وی مدتی نیز به سمت معاونت عمرانی استانداری ایلام منصوب شد و سرانجام، به عنوان نیروی بسیجی همراه و همرزم شهید مهدی باکری به جبهه اعزام و پس از یک سال و چند ماه حضور در جبهه، در عملیات بدر در اسفند سال 63 به شهادت رسید و در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم به خاک سپرده شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار