حوزه ساخت و ساز عرصه مهم پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی در یزد

کد خبر: ۲۱۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 20 April 2016
به گزارش تابناک یزد،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان يزد با تشریح نقش صنعت ساختمان در ایجاد اشتغال مولد و فعال‌سازی رشته‌های گوناگون صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی، آن را عرصه تبلور اقتصاد مقاومتی توصیف کرد.
 "عليرضا فرشيد" در ديدار با مدیر کل راه و شهرسازی استان كه به منظور بررسي راه‌های بهبود و کیفی‌سازی ساختمان در استان برگزار شد، افزود: تولید مصالح براساس اصول استاندارد و انجام عملیات ساخت و ساز طبق آیین نامه‌ها و مباحث مقررات ملی ساختمان گام مهمی در جهت شکوفایی سرمایه‌های ملی قلمداد می‌شود.

وی با تاکید بر وحدت رویه و انسجام موجود در هیئت مدیره جدید سازمان، از این همگرایی به عنوان پایه  و اساس برنامه‌ریزی‌ها و توصیف شاخص‌های توسعه در سازمان یاد کرد و خواستار مساعدت راه و شهرسازی در جهت ترویج فرهنگ اصولی ساخت و ساز در جامعه شد.

"محمدرضا نقصان محمدی" مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره به ظرفیت‌های گسترده سازمان نظام مهندسی ساختمان در جهت طراحی، نظارت و اجرای صحیح عملیات ساخت و ساز، گفت: در سال جدید باید تلاش مضاعفی برای استفاده بهینه از این ظرفیت صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: نامگذاری سال جدید با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، ما را ملزم می‌سازد تا توجه ویژه‌ای به مصرف بهینه انرژی و مدیریت صحیح منابع انسانی داشته باشیم.

نقصان محمدی با اشاره به عضویت نیروهای تخصصی با کفایت در این سازمان و عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان در تعداد زیادی از کمیسیون‌های تخصصی استانی، ابراز امیدواری کرد که در پایان سال کارنامه موفقی از اجرای برنامه‌های پیشگیری از خلاف‌سازی‌ها و ترویج مقررات ملی ساختمان ارائه شود.

اين مسئول در پايان نيز وظیفه اداره کل راه و شهرسازی را در تنظیم روابط سازمان با معاونت عمرانی استانداری، شهرداری‌ها و دوایر مرتبط با آنها یادآور شد و گفت: این اداره همچنین طبق قانون، نظارت عالیه بر عملکرد مهندسان عضو سازمان را عهده‌دار است و در این جایگاه از هیئت مدیره سازمان نظام مهندسي استان دعوت می‌کند تا با برنامه‌ریزی و ارائه پیشنهادهای کاربردی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی اهداف خود را اولویت‌بندی و ساماندهی كند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار