شب شعر و گرامیداشت روز خبرنگار در زاهدان

کد خبر: ۲۷۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 09 August 2016
روزنامه زاهدان به منظور ارج نهادن به تلاش های خبرنگاران و کارکنان این نشریه شب گذشته /دوشنبه شب/ مراسم شعرخوانی و تجلیل برگزار کرد.
در این آیین که جمعی از شاعران، نویسندگان، خبرنگاران و کارکنان روزنامه زاهدان حضور داشتند قاسم سیاسر مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان در باره جایگاه و ارزش قلم مطالبی بیان کرد.
مدیر مسئول و صاحب امتیاز روزنامه زاهدان نیز با گرامیداشت روز خبرنگار و ارزش و جایگاه شعر و شاعری در جامعه به تشریح روند فعالیت روزنامه در ایران پرداخت.
محمد تقی رخشانی گفت: در دورانی که جمعیت ایران 9 میلیون نفر و 90 درصد این جمعیت نیز بیسواد بودند روزنامه حبل المتین با 25 هزار نسخه منتشر می شد و مردم آنقدر به روزنامه علاقه مند بودند که در قهوه خانه ها بساط شاهنامه خوانی جمع و بجای آن روزنامه خوانی راه افتاد و یک نفر باسواد برای آنان روزنامه می خواند.
وی افزود: پس از انتشار نخستین روزنامه در کشور 90 سال طول کشید تا روزنامه به سیستان و بلوچستان وارد شود، در سالهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی سه نشریه در این استان منتشر شده بود اما نخستین روزنامه این استان در سال 1376 با نام روزدرآ و پس از آن روزنامه ها و هفته نامه ها، ماهنامه ها و فصل نامه های متعددی به انتشار در آمد بطوری که امروزه افزون بر 80 نشریه در این استان پهناور از ایران اسلامی منتشر می شود.
به گزارش ایرنا در این آیین چند نفر از شاعران به شعر خوانی پرداختند و در پایان از خبرنگاران و کارکنان روزنامه زاهدان و فعالان عرصه شعر و ادب تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار