هوای البرز سالم است/افزایش ابر و رگبار در ارتفاعات استان البرز

کد خبر: ۲۹۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۰ 12 September 2016


مدیرکل هواشناسی استان البرز از سالم بودن هوای استان البرز طی دو روز آینده خبر داد و گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از عصر امروز نیز شاهد افزایش ابر و احتمال رگبار در ارتفاعات استان البرز هستیم.

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هوای امروز استان البرز به لحاظ کیفی سالم است، و این روند تا 2 روز آینده نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این راستا و براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی 24ساعت آینده آسمان استان البرز صاف تا قسمتی ابری و گاهی با وزش باد همراه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز افزود: همچنین از روز دوشنبه نیز آسمان صاف تا قسمتی ابری و در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رحمانیان کمترین و بیشترین دمای هوای البرز طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری را بین 14تا 33درجه بالای صفر عنوان کرد.

وی در ادامه سخنان خود به تأثیر سامانه بارشی در البرز و افزایش ابر و رگبار باران در ارتفاعات اشاره کرد و بیان داشت: جریان‌های بارشی از عصر امروز نیز شمال کشور را فرا می‌گیرد و این مهم تأثیرات بسیار قابل توجهی را در استان البرز و به ویژه در ارتفاعات این استان خواهد داشت.

رحمانیان افزود: در این راستا و براساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر و همراهی آن با شرایط ناپایدار تراز میانی جو، ابرناکی و بارش باران با رعد و برق و وزش باد در سواحل دریای خزر آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون جریان بارش‌ها با شدت کمتری در حال انجام است اما از فردا به مقدار بارش‌ها در سواحل دریای خزر افزوده می‌شود.

رحمانیان گفت: هوای استان البرز نیز تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرد که با افزایش ابر و در ارتفاعات البرز رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزن باد شدید موقتی همراه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار