عمل جراحی بسته سنگ کلیه در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس انجام شد

برای اولین بار در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس، عمل جراحی بسته سنگ کلیه انجام شد.
کد خبر: ۳۵۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴ 01 January 2017
به گزارش تابناک هرمزگان، عمل جراحی بسته سنگ کلیه به همت پزشکان متخصص ارولوژی برای اولین بار در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس آغاز شد که یکی از خدمات ویژه پزشکی برای بیماران و مردم شریف استان به شمار می‌رود.
 
دکتر بابک احدی جراح کلیه و مجاری ادراری بیمارستان خلیج فارس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندعباس اظهار داشت: امروزه درمان طلایی در جراحی سنگ کلیه روش جراحی بسته سنگ (پرکوتانئوس نفرولیتوتومی) است که از این روش در درمان سنگ‌های بزرگ و سنگ‌های شاخ گوزنی، سنگ‌های مقاوم به سنگ‌شکنی برون اندامی استفاده می‌شود.
 
وی افزود: در این روش تنها حدود یک سانتی‌متر از پوست برش می‌خورد که هم باعث کاهش عوارض جراحی و هم باعث سرعت بهبودی می‌شود.
 
این جراح کلیه و مجاری ادراری تصریح کرد: به لطف خداوند برای اولین‌بار این عمل جراحی در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس انجام شد تا بیماران نیازمند از مراجعه به استان‌های همجوار جهت درمان بی‌نیاز شوند انجام عمل جراحی بسته سنگ کلیه برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی هزینه‌ای ندارد و کاملا رایگان است در حالیکه در مراکز خصوصی هزینه‌ای بالغ بر 7 میلیون تومان را برای بیماران در برخواهد داشت.
 
بابک احدی با بیان اینکه در روز قادر به انجام دو عمل جراحی در این خصوص هستیم عنوان کرد: با توجه به امکانات خوبی که از طرف بیمارستان در اختیار ما گذاشته شده است می‌توانیم در روز دو عمل جراحی بسته سنگ کلیه را برای بیماران انجام بدهیم.
 
وی یادآور شد: اگر شهروندان عزیز هرمزگانی برای این عمل جراحی به استان‌های همجوار مراجعه کنند، در بیمارستاهای آموزشی هزینه‌ای بالغ بر 500 هزار تومان و در بیمارستان‌های خصوصی هزینه‌ای بالغ بر 7 میلیون تومان به غیر از هزینه‌های رفت و آمد و اقامت در آن استان را در برخواهد داشت.
 
احدی در پایان حمایت‌های ریاست بیمارستان خلیج فارس را عامل اصلی آغاز انجام عمل جراحی بسته سنگ کلیه دانست و خاطر نشان کرد: از زحمات فراوان و شبانه‌روزی ریاست محترم بیمارستان و مسئولینی که با بنده همکاری داشتند تشکر می‌کنم و همچنین از دکتر شهرام رزمجو متخصص ارولوژی که در طول عمل ما را یاری کردند کمال سپاس‌گزاری را دارم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار