دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی خبر داد؛

کشف بیش از 27 تن مواد مخدر از ابتدای سالجاری در استان / بیش از 4 تن مواد مخدر در مرکز استان امحاء می شود/ پاتوق های مصرف مواد مخدر استان ناامن می شوند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی از کشف 27تن و 388 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان از ابتدا سال جاری خبر داد، گفت: روز جمعه 15 بهمن ماه بیش از 4 تن انواع مواد مخدر غیر داروئی در بند دره بیرجند امحاء خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۰۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 01 February 2017
به گزارش تابناک خراسان جنوبی ، علی زندی در نشست مطبوعاتی ضمن گرامی داشت ایام دهه مبارک فجر اظهار کرد: خراسان جنوبی در راه مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر 97 نفر شهیدو85 نفر  جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
وی با بیان اینکه در سالجاری شاهد رشد  26 درصد کشفیات مواد مخدر در استان بوده ایم، افزود: از ابتدا سال جاری چهار هزار و ۳۸۵ نفر دستگیرو تحویل مراجع قضایی و دستگاه های ذی صلاح شده اند.
وی با تاکید بر اینکه امروز استکبار جهانی جز نیستی، پوچی و فقر چیز دیگری را برای کشورهای منطقه به ارمغان نیاورده است، افزود: در مبارزه با مواد مخدر حلقه های امنیتی از نقطه صفر مرزی شروع می شود،و امروز مرزبانان خراسان جنوبی با ایثار جان خود از مرزهای استان به درستی پاسداری می کنند.
وی با اشاره به بحث مقابله با اعتیاد عنوان کرد: با توجه به تدبیر اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، مکان های مصرف مواد افیونی شناسایی و ناامنمی شود و طی چند ماه اخیر دو مکان معتادان در بیرجند مرکز استان که از مهمترین مرکز خرده فروشی و تجمع معتادان بود، چندی قبل به همت دستگاه قضایی و دیگر مراجع تخریب شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر مکان آلوده به دلایل مختلف صحیح مدیریت نشود ممکن است تبدیل به محلی برای آسیب های اجتماعی شود، از مالکان خواست، با سرکشی مرتب از املاک خود در پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی همکاری کنند.
زندی درادامه به موضع آموزش و پیشگیری از موتد مخدر در مراکز آموزشی و عمومی اشاره کرد وافزود: برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد توسط دستگاه های عضو این شورا ، برگزاری دوره تربیت متخصص با موضوع شناخت مواد مخدر ویژه روحانیان ، برگزای چهار نشست تخصصی با رئیسان دانشگاه ها و ... از مهم ترین فعالیت ها در حوزه فرهنگی مبارزه با این پدیده شوم است.
وی ضمن تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی که بیشترین همکاری در بحث آموزش داشته گفت: سه هزار نفر دانشجو در استان آموزش های لازم را در خصوص مبارزه با مواد مخدر فرا گرفتند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه این شورای از تمامی طرح ها، پژوهش ها و پایان نامه های که در حوزه پیشگیری و حوزه اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر حمایت می کند ، گفت:چهار قرارداد پژوهشی در حوزه اعتیاد منعقد و در حال اجراست و از همه دانشجویان و اعضا هیئت علمی دانشگاه ها دعوت می کنیم در این موضوع با شورای هماهنگی با مواد مخدر همکاری نمایند.
وی خاطرنشان کرد: ارائه دو واحد درس اختیاری با عنوان « مهارتهای زندگی ویژه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد» در تمام دانشگاه های استان توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری مدیریت شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی افزود: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر به معنی استفاده از توان و ظرفیت سازمان های مردم نهاد،امامان جمعه و جماعت،بسیج و سپاه و ... است.
زندی در ادامه از دهیاران به عنوان یکی از لایه های اصلی ارتباط بین دولت و مردم یاد کرد و گفت: دهیاران در سه شهرستان طبس ، درمیان و قاین  به عنوان سفیر مبارزه با مواد مخدر آگاه سازی در این خصوص را انجام می دهند.
وی با بیان اینکه هیچ دستگاه اجرائی و نهادی به تنهای نمی تواند با پدیده شوم مبارزه کند،تصریح کرد:برای 200 نفر از مدیران، مشاوران و معلمان استان،سمینار آموزشی برگزار شد.
زندی عنوان کرد: نیروی انتظامی،بسیج،سپاه پاسداران، مرزبانی و اطلاعات دستگاه های مقابله ای هستند که در عرصه پدیده شوم اعتیاد شبانه روز مبارزه می کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی هیچ مرکز درمانی بدون مجوز قانونی وجود ندارد، اظهار کرد: 80 مرکز درمانی استان در حوزه مدیریت افرادی که خواسته یا ناخواسته درگیر پدیده شوم اعتیاد شدند، فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 هزار و 500 نفر معتاد در مرکزهای درمانی استان تحت درمان هستند،گفت: حدود 19 هزار معتاد در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد 16 هزار نفر مرد و بقیه زن هستند و طرح شناسایی دقیق آمار معتادان در دست بررسی است.
زندی با اشاره به اینکه 387 معتاد نیز کمک های درمانی دریافت کرده اند،خاطرنشان کرد: شورای مبارزه با مواد مخدر استان ۲۵۰ میلیون تومان برای درمان و کمک های درمانی افراد معتاد هزینه کرده است. همچنین
وی با اشاره به درمان کودکان معتاد گفت: درمان این کودکان را در بیمارستان های امام رضا(ع) و بوعلی بیرجند مدیریت کرده ایم و این کودکان قربانیان پدیده شوم اعتیاد هستند و در حوزه درمان کودکان معتاد به دنبال دریافت اعتباراتی هستیم تا این کودکان از این پدیده شوم رهایی یابند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی از اجرای طرح «متادون رایگان» دوشهرستان مرزی درمیان و سربیشه خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح برای آن دسته از افرادی که بضاعت مالی خوبی ندارند، خدمات درمانی انجام می شود.
خبرنگار و عکاس:مهدی کاظمی فرد
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار