220 میلیارد ریال برای کاهش آسیب های اجتماعی سیستان و بلوچستان

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 220 میلیارد ریال برای رفع مشکلات مربوط به حوزه آسیب های اجتماعی در اختیار استانداری قرار گرفته که این اعتبار براساس دستورالعمل های ابلاغ شده در توسعه مباحث اجتماعی استان مورد استفاده قرار می گیرد.
کد خبر: ۳۷۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 08 February 2017
علی اصغر جمشید نژاد در حاشیه نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاهش آسیب های اجتماعی برای مسئولان نظام جمهوری اسلامی از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار است.
وی تصریح کرد: کاهش آسیب های اجتماعی از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید در سراسر کشور به ویژه در استان سیستان و بلوچستان است.
وی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد بهترین ظرفیت و قابلیت را در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی دارند و انتظار است در این امر مهم و حساس به دولت کمک کنند.
وی خاطر نشان کرد: دولت سیاست گذاری های مرتبط در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را انجام می دهد البته نیاز است تا مردم نیز با احساس مسئولیت بیشتری در این زمینه ورود پیدا کنند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مباحث حاشیه نشینی، زنان بی سرپرست و یا بدسرپرست، اعتیاد، طلاق و موضوعات مربوط به آسیب های اجتماعی در اکثر جلسات شورای اجتماعی استان مورد توجه بوده است.
جمشیدنژاد اظهار داشت: بها دادن به سازمان های مردم نهاد، صدور مجوزهای مورد نیاز برای مراکز نگهداری و ترک اعتیاد و خدمات بعدی برای معتادان، تقویت و بهره گیری از امکانات فنی حرفه ای برای توانمند سازی افراد در معرض آسیب های اجتماعی از جمله اقدامات انجام گرفته برای برون رفت از شرایط فعلی بوده است.
وی تصریح کرد: بعضی از شهرهای کشور با بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد توانسته اند گام های موثری در کاهش آسیب های اجتماعی بردارند.
وی ادامه داد: دستگاه های دولتی در سیستان و بلوچستان باید به سازمان های مردم نهاد بهای کافی را بدهند تا آنان بتوانند به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای در جهت کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت کنند.
وی بیان کرد: به دلیل اهمیت بالای آسیب های اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست شورای اجتماعی کشور شرکت کرده و توانستند مجموعه ای از مصوبات را در زمینه نقش و وظیفه دستگاه های مختلف از جمله سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش، سازمان تامین اجتماعی و سازمان های فرهنگی را در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در استان بگیرند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان نیز گفت: ارج نهادن به مقوله فرهنگ و هنر و تاکید بر ارتقا آن در دولت تدبیر و امید پررنگتر شده و استمرار این مهم توجه و تلاش مدبرانه و در عین حال مسئولانه دست اندرکاران فرهنگ و هنر را همچون گذشته می طلبد.
حسین مسگرانی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با وجود وسعت، سابقه غنی فرهنگی و هنری امتیازات خاص از جمله مرزآبی و خاکی و وجود تنوع متاسفانه به لحاظ سرانه فضاهای فرهنگی و هنری با استاندارد های مطلوب کشور فاصله زیادی دارد.
وی ادامه داد: از آنجا که رشد و توسعه سیستان و بلوچستان منوط به ارتقا و بهبود شاخص ها در بخش فرهنگ و هنر است این مهم با افزایش فضاهای مورد نیاز برای برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری تحقق پیدا می کند.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین کمبودها فقدان وجود تالار بزرگ مرکزی در سیستان و بلوچستان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار