جزئیات تازه از وضعیت خور شیلات بندرعباس

معاون فنی و عمرانی شهرداری بندرعباس گفت: خور شیلات با ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی و در صورت همکاری شرکت توزیع و برقرسانی به پمپ های خور آماده بهره برداری است.
کد خبر: ۳۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲ 24 May 2015
به گزارش تابناک - جزیره، عبدالرضا بهادر در گفتگو با مهر در مورد آخرین وضعیت خور شیلات و زمان بهره برداری از آن بیان داشت: ساماندهی خورهای سطح شهر بندرعباس بر اساس مصوبه دولت قبل و استاندار وقت آغاز و مقرر شد تا منظر سازی و ساماندهی خور شیلات توسط شهرداری بندرعباس و خورگورسوزان توسط آب منطقه ای هرمزگان انجام شود.
 
وی عنوان کرد: شهرداری بندرعباس بلافاصله کار ساماندهی و منظرسازی خور شیلات را آغاز کرد و هم اکنون ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در زمان بارندگی ابتدایی امسال به قسمت هایی از زیرساخت های خور شیلات خسارت وارد شد.
 
وی در مورد خسارت های وارده به خور و حتی منازل کنار خور گفت: وظیفه شهرداری جمع آوری و هدایت آبهای سطحی شهر بندرعباس است. یکی از مشکلاتی ک در مورد خورهای سطح شهر بندرعباس با آن روبرو هستیم ورود سیلاب ها از بالا دست شهر بندرعباس که مهار و روان سازی این سیلاب ها به عهده آب منطقه ای است.
 
بهادر افزود: سیلاب قبل از ورود به شهر باید توسط دستگاه های متولی همچون آب منطقه ای مهار می شد. در بارندگی گذشته هیچگونه ساماندهی و برنامه ریزی در بالا دست صورت نگرفت و شاهد ورود سیلاب همراه با رسوبات بیش از اندازه به شهر و آسیب رسیدگی به زیرساختهای شهری بودیم. ورود رسوبات، خار و خاشاک باعث مسدود شدن دهانه های پل ها بر روی خورها شد و آب وارد منازل مسکونی اطراف خورها شد.
 
معاون فنی و عمرانی شهرداری بندرعباس در مورد تصمیم گیری های صورت گرفته برای حل این مشکل و جلوگیری از تکرار مجددا آن، ابرازداشت: توافق نامه ای میان شهرداری بندرعباس و منابع طبیعی استان در خصوص مطالعه بالا دست خورهای شهر بندرعباس در دو حوزه آبخیزداری و آبخوان داری به امضا رسید. هزینه زیادی برای این طرح مطالعاتی به شهرداری متحمل می شود.
 
وی در مورد زمان بهره برداری خور شیلات بیان داشت: خور شیلات از نظر زیرساختی کاملا آماده است فقط برق آن هنوز وصل نشده. در صورت اتصال برق و تست پمپ ها که نیازمند همکاری شرکت توزیع برق استان است می توانیم خور شیلات را به عنوان نخستین خور ساماندهی شده مورد بهره برداری قرار دهیم.
 
بهادر در مورد خور گورسوزان تصریح کرد: هزینه ساماندهی و منظرسازی خورها بالا است و بر اساس برنامه و اعتبارات داخلی شهرداری باید اقدام به آغاز پروژه های جدید کنیم. تمام سعی ما بر این است که اگر اعتبارات شهرداری بندرعباس جوابگو باشد مشکلات بر سر راه خورگورسوزان را حل کنیم و مانند خور شیلات به سرانجام برسانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار