اولین آزمایشگاه دانش بنیان کشوردر یزد

اولین آزمایشگاه دانش بنیان کشور با داشتن نیروهای مجرب در پارک علم و فناوری یزد مسقراست.
کد خبر: ۳۹۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 07 March 2017
به گزارش تابناک یزد،میرجلیلی مدیر عامل آزمایشگاه دانش بنیان گفت: این آزمایشگاه با داشتن ده بخش آزمایشگاهی در زمینه های صنایع غذایی ، کشت بافت گیاهی ، الکترونیک ،بایو و نانو در بخش معدن ، صنعت و داروسازی خدمت رسانی می کند.

میرجلیلی افزود: آزمایشگاه از بهترین وبه روز ترین تجهیزات دنیا برخوردار است و بستری مناسب برای انجام آزمایشات موسسات ،دانشگاه ها و استادان و دانشجویان کشور به ویژه استان یزد است.

وی گفت: انجام 30 هزار آنالیز در 3 هزار نوع آزمایشگاهی به دست 30 کارشناس و متخصص شاغل در این آزمایشگاه در یک سال گذشته  نشان از پویایی این آزمایشگاه دارد.
باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
استاددلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
با سلام وتقدیم احترام:
- اگر آزمایشگاه مورد بحث خودحداقل چند مورد از دستگاه های آزمایشگاه را طراحی وساخته باشد دانش بنیان است، ولی اگر دستگاه هارا از منابع خارجی یا داخلی خریداری و صرفاً از آن هااستفاده می کند نمی تواند در زمره شرکت های دانش بنیان قلمدادشود.
-بر اساس تعاریف فعلی کارگروه دانش بنیان معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در حال حاضر گز اصفهان ،کارخانه لوله سازی و شرکت هایی که از گیاهان عصاره تهیه می کنند وحتی شرکت هایی که با فرمول خاص خود داروی نظافت تولید می کنند دانش بنیان محسوب ولی بسیاری از طرح های اختراعی برگزیده جشنواره خوارزمی یا حتی مورد تاییدفدراسیون بین المللی اتحادیه های مخرعان نیز دانش بنیان تلقی نمیشود.
- شایسته است این معاونت محترم قبل از دست رفتن فرصت و مضحکه شدن بیشتر علم ودانش وفناوری ودلسرد نمودن پژوهشگران ومخترعین واقعی به عمد یا به سهو از طریق کمیته علمی فنی بی طرف اقدامات این کار گروه مخصوصاً کیفیت شرکت های دانش بنیانی را که بر اساس تعاریف فعلی دانش بنیان تشخیص داده شده اندرا مورد ارزیابی دقیق قرار دهد.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار