هییت بازی های بومی و محلی استان ظرفیت و پتانسیل بالایی دارد

رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی کرمانشاه گفت:با توجه به ظرفیت و پتانسیل استان باید با تمام تلاش در جهت شکوفایی استان بکوشیم و بتوانیم میزبانی جشنواره های متعدد کشوری را بگیریم.
کد خبر: ۳۹۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ 15 March 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک ،بهرام بهروش در مراسم تقدیر از هیات های فعال شهرستانی ورزش های روستایی و خبرنگاران ورزشی کرمانشاه که در محل هیات برگزار شد، اظهار کرد: در تمامی شهرستان های استان با توجه به منطقه جغرافیایی که در آن قرار گرفته اند ظرفیت های زیادی در خصوص ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی وجود دارد که باید شکوفا شود 

وی خاطرنشان کرد:  روسای هیات های شهرستانی باید ظرفیت های شهرستانها را شناسایی و برای برگزاری مسابقات منطقه ای و کشوری طی سال آینده آمادگی لازم را داشته باشند.

رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی کرمانشاه ابراز داشت:  اولین جشنواره بازی های بومی و محلی ویژه بانوان استان تحت عنوان 'دا' در شهرستان 
قصرشیرین برگزار شد که در این جشنواره یک روزه و با حضور نزدیک به 2 هزار نفر از علاقه مندان برگزار شد، شرکت کنندگانی از نقاط مختلف استان حضور داشتند.

بهروش تصریح کرد: در اولین جشنواره بومی و محلی بانوان اجرای موسیقی و رقص محلی و پخت غذاهای سنتی ازعمده برنامه های اجرایی این جشنواره بود و در این جشنواره 10 بازی بومی و محلی از جمله 'قل قلان'، 'پرش با گونی' و 'کلا روانکی' نیز اجرا شد که بسیار مورد توجه شهروندان قرار گرفت. 

بهروش اظهار کرد: اولین جشنواره ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی ویژه بانوان استان با هدف گرامیداشت جایگاه مادران و توسعه ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی برگزار شد.

وی همچنین به تلاش برای تدوین دایره المعارف بازی های بومی محلی استان خبر داد و گفت: با همت علاقه مندان و مسئولان حوزه ورزش، فرهنگی و اجتماعی استان به دنبال جمع آوری 
بازی های بومی محلی هستیم و در این راه به کمک های مردم نیز نیازمندیم.

بهروش اظهار داشت: هرکسی که یک بازی بومی محلی با جزئیات را به هیات بازی های روستایی و بومی محلی استان معرفی کند بازی به اسم وی ثبت می شود.

رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی کرمانشاه در پایان از تلاش های رسانه ها برای پوشش خبرهای هیات نیز قدردانی و ابراز امیدواری کرد با کمک اصحاب رسانه در سال آتی شاهد انتشار خبرهای امیدوارکننده موفقیت های هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی استان باشیم.

در پایان نیز با اهدای لوح و جایزه از روسای هیات های شهرستانی ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی و خبرنگاران ورزشی که در طول سال با این هیات همکاری داشته اند قدردانی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار