حمل و نقل بار درون شهری 15٪ گران شد

با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد بهای خدمات حمل و نقل درون شهری و حومه امسال 15 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۷۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ 04 August 2015
در هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد بحث افزایش 15 درصدی بهای خدمات حمل و نقل بار شهر و حومه مطرح شد که در نهایت به تصویب اعضای شورای شهر مشهد رسید.

بر اساس این مصوبه نرخ خدمات پیکی موتوری ورودی تا نیم ساعت 4 هزار تومان و هر 15 دقیقه به بعد 2 هزار و 50 تومان دریافت می‌کنند.

نرخ خدمات رسته وانت‌بار با ظرفیت یک تن اعم از پیکان وانت، مزدا، تویوتا و مشابه آن در ساعت اول 15 هزار تومان و بعد از آن ساعتی 13 هزار و 200 تومان دریافت می‌شود.

در وانت بارهای با ظرفیت 2 تن برای وانت بارهای نیسان و مشابه آن ورودی 17 هزار و 800 تومان و بعد از آن ساعتی 15 هزار تومان در نظر گرفته شد.

نرخ خدمات کامیونت نیز با ظرفیت 2 تن در دو ساعت نخست 36 هزار تومان و بعد از آن ساعتی 17 هزار و 800 تومان دریافت می‌شود و در کامیون‌های خاور نیز در دو ساعت نخست 41 هزار و 500 تومان و و بعد از آن ساعتی 24 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده است.

نرخ کامیون‌های 911، آبفا و خاور شاسی‌بلند برای سه ساعت نخست 82 هزار و 500 تومان و بعد از آن ساعتی 37 هزار و 500 تومان معین شده است.

اما در بحث تانکرداران حمل فاضلاب برای تانکرهای 4 هزار و 6 هزار لیتری از هر سرویس 48 هزار تومان برای تانکرهای 8 هزار لیتری برای هر سرویس 76 هزار تومان و در نهایت برای تانکرهای 12 هزار لیتری از هر سرویس 96 هزار و 500 تومان دریافت می‌شود.

* 12 میلیارد تومان دولت از اعتبار قطار شهری مشهد برداشت کرد

نایب رئیس دوم شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دولت 17.5 میلیارد تومان از اعتبار قطار شهری مشهد برای سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها کسر کرده در حالی که این رقم 5.5 میلیارد تومان است.

محمدکمال سرویها اظهار کرد: امسال با اقدامات و پیگیری‌های استانداری خراسان رضوی مبلغ 60 میلیارد تومان مربوط به بدهی‌های دولت در ارتباط با پروژه قطار شهری مشهد تسویه شد.

نایب رئیس شوم شورای اسلامی شهر مشهد بیان داشت: اما نکته حائز اهمیت این است که مبلغ 17.5 میلیارد تومان از این اعتبار به عنوان سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها از این بودجه کسر شده است.

سرویها ادامه داد: بر اساس محاسبه انجام شده سهم نیم درصدی شهرداری مشهد برای کتابخانه‌های عمومی 5.5 میلیارد تومان است که متاسفانه 12 میلیارد بیشتر از حساب شهرداری مشهد کسر شده و از طرفی طبق قانون، شهرداری‌ها باید برای توسعه فرهنگ کتابخوانی اقدام کنند و ساخت کتابخانه از وظایف شهرداری نیست.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: باید مسئولان مرتبط توجه داشته باشند که تاخیر در ساخت خطوط ریلی آسیب‌های اجتماعی، روانی و اقتصادی را به همراه دارد و نباید بودجه که متعلق به این خطوط است برای احداث کتابخانه صرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار