آیت الله نوری همدانی :

دولت هند محاصره نظامی کشمیر را پایان دهد

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با صدور پیامی با محکوم کردن کشتار مردم کشمیر از دولت هند خواست که محاصره نظامی این منطقه را پایان دهد.
کد خبر: ۷۷۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳ 16 August 2019

 

به گزارش تابناک قم، در این پیام آمده است: در این روزها متاسفانه اخبار ناگواری از کشمیر هند به گوش می‌رسد. سکوت نهادهای بین‌المللی و مدعی حقوق بشر، به این نوع از برخوردها موجب تاسف است.

پیام ادامه یافته است: اقدام به محاصره دره کشمیر و قطع وسایل ارتباطی نموده‌اند. هرگونه تجمع و حتی نماز جمعه و جماعت را ممنوع کرده و در صورت تشکیل هرگونه اجتماع، پاسخ را با گلوله می‌دهد. مردم مظلوم حتی امنیت تهیه غذا و نیازهای اولیه را ندارند. تصاویر و گزارش‌هایی می‌رسد که انسان توانایی دیدن آن‌ها را ندارد و تمام این‌ها رفتاری غیرانسانی است.

پیام حاکی است: همه انسان‌های آزاده به‌خصوص امت اسلامی، دولتمردان، علما و نهادهای حقوق بشری همگی باید نسبت به این موضوع اقدامی جدی داشته باشند؛ که در صورت سکوت، کشمیر وارد مرحله‌ای خطرناک‌تر و تاسف بازتر خواهد شد.

در این پیام اضافه‌شده است: دولتمردان هند نیز بدانند این رفتار ظالمانه، جز بی‌ثباتی و ایجاد فاصله بیشتر بین صاحبان ادیان در سراسر هند نتیجه‌ای نخواهد داشت و باید زمینه را برای یک زندگی مسالمت‌آمیز برای همه مردم اعم از شیعه، سنی و هندو فراهم نموده و همانند گذشته در کنار هم باشند.

آیت‌الله نوری همدانی در این پیام ضمن محکوم نمودن رفتارهای غیرانسانی، خواستار پایان سریع کشتار و محاصره نظامی کشمیر شده و بر دفاع از هر انسان مظلوم در هرکجای جهان تاکید کرده و آورده است: آحاد مردم آزاده جهان با هر نوع رنگ، پوست، نژاد و دین، به‌خصوص امت اسلامی و دولت‌ها در برابر کشتار مردم کشمیر و اهانت بزرگ و تجاوز غیرانسانی در این منطقه ساکت ننشینند.

دولت هند روز دوشنبه ۵ اوت(۱۴ مردادماه جاری) کل اصل ۳۷۰ قانون اساسی ازجمله «ماده ۳۵ ای» این اصل، در آن امتیازات ویژه‌ای به مردم ایالت جامو و کشمیر داد را لغو کرد. بلافاصله پس‌ازاین تصمیم ده‌ها هزار نیروی نظامی ارتش هند به این منطقه وارد شدند، برنامه مراسم زیارت مذهبی هندوها لغو شد، مدارس و دانشگاه‌ها بسته شد و از گردشگران خواسته شد که منطقه را ترک کنند. خطوط تلفن و سرویس‌های موبایل و اینترنت قطع‌شده است و سیاستمداران محلی در بازداشت خانگی قرار دارند.
در درگیری مردم معترض با نیروهای ارتش هند ده‌ها تن کشته و مصدوم شده‌اند. اکثر جمعیت کشمیر را مسلمانان تشکیل می‌دهند. هند و پاکستان بیش از ۷۰ سال است که در رابطه با کشمیر با یکدیگر اختلاف دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار