رحیم کعبعمیر، رئیس کمیسیون حملونقل شورای شهر اهواز در تشریح وضعیت حملونقل عمومی پس از افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: یکهزار و ۹۰۰ دستگاه تاکسی در سطح شهر اهواز فعال هستند که ۶۰۰ دستگاه از این تعداد فرسوده است و با توجه به جمعیت یکمیلیون و ۲۰۰هزار نفری و نیاز ۱۲هزارتایی به تاکسی در شهر اهواز، در حال حاضر تنها یک دهم نیاز شهری تامین شده است.
وی افزود: در بخش اتوبوسرانی نیز علیرغم نیاز به یکهزار و ۲۰۰ دستگاه، تنهاحدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ اتوبوس تامین و در سیستم حملونقل عمومی در جریان است همچنین علاوه بر این موارد، عدم تکمیل پروژه مترو سبب شده تا با کمبود وسایل حملونقل در سطح شهر اهواز مواجه باشیم.
رئیس کمیسیون حملونقل شورای شهر اهواز در راه حل برونرفت از این بحران عنوان کرد: برای جبران کمبود وسایل حمل و نقل و نبود مترو، از مسافربرهای شخصی ساماندهیشده و ساماندهینشده، استفاده میشود و طی سالهای گذشته یکهزار و ۶۸۰ مسافربر شخصی ساماندهی شدهاند که در افزایش نرخ بنزین سهمیهای به آنها تعلق نگرفته است.
وی افزود: حدود ۲۵۰۰ مسافربر شخصی غیرساماندهی شده در سطح شهر مشغول به فعالیت هستند که به دلیل اینکه تحت کنترل شهرداری نیستند و سهمیهای به آنها تعلق نگرفته کرایههای آنها افزایش پیدا کرده است که در راستای کنترل این مسئله پیشنهاد تعلق سهمیه ارائه داده شده است.
کعبعمیر در رابطه با کیفیت افزایش قیمت در سیستم حملونقل عمومی شهر اهواز بیان کرد: نرخ کرایه اتوبوس، مینیبوس و تاکسیها طبق مصوبه قبلی شورای شهر است و شاهد هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم بود، نظارتها نیز به صورت مستمر در حال انجام است.
وی افزود: همچنین برای تقویت سیستم حملونقل عمومی شهری با توجه به شرایطی که پیش آمد در حال وارد کردن ۴۸۰ دستگاه مینیبوس به چرخه حملونقل عمومی هستیم که تا به این لحظه ۳۰۰ دستگاه مینیبوس که با هزینه شخصی رانندگان تامین شده با نرخ دولتی در حال جابهجایی مسافران در سطح شهر هستند و پیشنهاد بستههای حمایتی برای مینیبوسها، تاکسیها و مسافربرهای شخصی ساماندهی شده ارائه و مقدمات اجرایی شدن آن در حال پیگیری است.