آبر‌‌سانی سیار به‌‌ بیش از ۶ هزار خانوار عشایری کرمانشاه انجام شد

مدیر ‌‌امور‌‌ عشایری استان کرمانشاه گفت: در طول سال مالی ۹۳-۹۴ به ۶هزار و ۴۱۰ خانوار عشایری استان کرمانشاه آبرسانی سیار انجام شد.
کد خبر: ۸۶۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸ 31 August 2015
علی‌‌اشرف آزادی با اشاره به طرح‌‌های انجام شده از هفته دولت سال 93 تا هفته دولت امسال در امور عشایر استان، اظهار‌‌ داشت:‌ در طول این مدت روزانه بیش از یک‌‌هزار متر مکعب‌ آب آشامیدنی سالم در بیش از 100 نقطه از محل‌‌های تجمع عشایر در مناطق ییلا‌‌قی و قشلاقی توزیع شده است.

مدیر‌‌ امور‌‌ عشایری استان کرمانشاه با بیان اینکه در این مدت 500 هزار راس دام عشایر تامین آب شدند، افزود: طرح آبر‌‌‌سانی‌ سیار با به کار‌‌گیری 30 دستگاه کامیون تانکر‌‌‌دار و بدون وقفه و به نحو مطلوب با مشارکت تشکل‌‌های تعاونی عشایری میان عشایر داخل و خارج استان انجام شده است.

آزادی عنوان کرد: طرح آبر‌‌سانی سیار در امسال با مبلغ 18 میلیارد و 700 میلیون ریال از محل درآمد نفت و گاز و ماده 10  قانون تنظیم‌ بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 12 قانون تشکیل‌‌ سازمان مدیر‌‌‌‌‌‌یت بحران به تصویب رسیده است.

مدیر امور‌‌ عشایری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات جمع‌‌آوری شده از ایلات کرمانشاه در حال حاضر دو هزار و 500 خانوار‌ عشایری در سطح استان کرمانشاه از انرژی برق محروم هستند که در مرحله نخست 700 پکیج برق خورشیدی به این خانوار‌‌ها واگذار می‌‌شود.

آزادی با بیان اینکه براساس تفاهم‌نامه منعقد شده با شرکت برق استان کرمانشاه پکیج‌‌‌ها به ‌صورت رایگان دراختیار عشایر قرار داده می‌‌شود، گفت: پکیج‌‌های برق خورشیدی تنها به منظور استفاده  برای روشنایی در چادر‌‌های عشایری و شارژ وسایل برقی و ضروری از جمله تلفن همراه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مراحل بعدی این طرح با ضریب اطمینان بیشتری انجام می‌‌شود، عنوان کرد: تا پایان امسال تمامی جمعیت عشایری محروم از برق دارای برق خورشیدی می‌‌شوند و نیازهای ضروری مربوط به برق عشایر برطرف می‌‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار