به گزارش تابناک مرکزی، ابوالفضل عسگری در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: شیوع ویروس کرونا توجه به ایجاد و تقویت زیرساختهای ارتباطی را بیش از هر زمان دیگر نشان داد و این مهم در دستور کار قرار دارد.
وی یادآورشد : زیرساختهای ارتباطی خوبی در شهرداری اراک ایجاد شده و این امر عاملی است که در زمان دورکاری شیوع ویروس کرونا، خدمات مختلف به مردم بدون مشکل ارایه شود.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک ادامه داد: ۸۰۰ کاربر اتوماسیون اداری فعال در شهرداری اراک وجود دارد که لحظه حدود ۳۰۰ کاربر از آن استفاده میکنند.
عسگری اظهار داشت: ایجاد سامانه عیان و ۱۳۷ نوین از دیگر طرحها خوب در این سازمان است که با استقبال خوبی همراه شده است.
وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک، برای فراهم کردن زیرساخت ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان شامل دریافت پروانه ساخت، گواهینامه ساختوساز و… قرارداد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت مناقصهای برگزار کرده و هم اینک در حال پیادهسازی این سیستم و ایجاد زیرساخت آن است.
وی ادامه داد: در صورتی که این سیستم تا پایان سال به بهرهبرداری برسد ۶۰ الی ۷۰ درصد ارائه خدمات شهرداری اراک بهصورت الکترونیک و هوشمند انجام خواهد شد.