پرداخت 1600 وام ازدواج پست بانک در گیلان

کد خبر: ۹۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۹ 09 September 2015
مدیرکل پست بانک گیلان از ابلاغ دستورالعمل یک‌هزار و 600 وام ازدواج از امروز توسط این بانک در استان خبر داد.
خبرگزاری فارس: پرداخت 1600 وام ازدواج پست بانک در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدزمان فداکار عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان با اشاره به وضعیت پست بانک در استان اظهار کرد: تا پایان مرداد ماه امسال مانده مصارف و منابع پست بانک در گیلان 103 درصد است.

وی رقم مطلوب در نظام بانکداری را 75 درصد عنوان کرد و افزود: موضوع مذکور نشان می‌دهد گیلان استان مصرف‌کننده تسهیلات است.

فداکار با بیان اینکه در ترکیب منابع پست بانک گیلان سهم منابع ارزان‌قیمت تا گران‌قیمت مشخص شده است، تصریح کرد: در بخش مصارف مانده مطالبات پست بانک نسبت به پایان سال گذشته 14 درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل پست بانک گیلان نسبت درآمد به هزینه این بانک در پایان سال گذشته را 96 درصد خواند و بیان کرد: سال 93 پست بانک گیلان زیان‌ده بود و اکنون نسبت مذکور 172 درصد است.

وی به پیگیری‌های ویژه انجام شده برای پرداخت تسهیلات توسط پست بانک گیلان اشاره کرد و گفت: امروز پرداخت یک‌هزار و 600 وام ازدواج توسط پست بانک استان از مرکز ابلاغ شده است و در این زمینه بیشترین جذب منابع را در کشور داریم.

فداکار با بیان اینکه اعتبارات پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی افراد مورد نظر را به پست بانک معرفی کنند.

مدیرکل پست بانک گیلان به ضرورت ارائه خدمات در نقاط روستایی، توسعه نیافته و کمتر توسعه یافته با نگاه خرده‌بانکداری در کشور اشاره کرد و یادآور شد: تامین نیازهای پولی و بانکی مردم، کاهش تردد روستائیان و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان از مهم‌ترین اهداف تاسیس پست بانک است.

وی با اشاره به اینکه پست بانک نشان جهانی است، اظهار کرد: 90 درصد از کشورهای عضو اتحادیه جهانی پست شامل کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه خدمات بانکی را در قالب پست بانک ارائه می‌کنند.

فداکار به فعالیت پست بانک در کشورهای انگلیس، ژاپن، آلمان، برزیل، هلند، ایتالیا و ... اشاره کرد و افزود: در تمام کشورها پست بانک به عنوان بانک توسعه‌ای قلمداد می‌شود.

مدیرکل پست بانک گیلان مهم‌ترین هدف در بانک‌های تجاری را کسب بیشترین سود با کمترین هزینه عنوان کرد و گفت: پست بانک به‌دنبال کمک به تحقق اهداف توسعه‌ای دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار