رکور زنی تولید توسط کارگر مازندرانی

کد خبر: ۹۴۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 17 February 2021

ایرنا ، مصطفی عباس نژاد شانی مدیرعامل مجتمع پرورش مرغ مادر گوشتی « پیوند » است . او سال ۷۲ به عنوان یک کارگر ساده و روز مزد در مرغداری مشغول به کار شد و پس از ۲۷ سال تلاش و پشتکار شبانه روزی توانست به درجه ای از تولید دست یابد که از سایر رقبای خود در کشور پیشی بگیرد.

این تولید کننده جوان که متولد ۱۳۵۸ است ، اکنون چهلمین سال زندگیش را پشت سر گذاشته است. عباس نژاد شانی که تنها تا مقطع سوم راهنمایی تحصیل کرد ، می گوید که به دلیل مشکلات مالی و این که باید کمک کار خانواده در تامین معاش می شد ، مجبور شد تحصیل را کنار بگذارد و از سن ۱۴ سالگی به عنوان کارگر ساده در یک مرغداری مشغول کار شود. او بعد از چند سال که به صورت شبانه روزی در مرغداری کارگری کرد ، به این فکر افتاد که برای خودش مرغداری راه اندازی کند ، ولی نه بودجه این کار را داشت و نه در سن و سالی بود که بتواند مراحل قانونی تحقق چنین آرزویی را طی کند.

این تولید کننده نمونه بابلی می گوید که برای رسیدن به آرزویش منتظر تامین بودجه و رسیدن به سن قانونی نماند. « ابتدا با پولی که از محل درآمد کارگری جمع کرده بودم ، یک سالن ۲ هزار قطعه ای اجاره کردم. هنوز نوجوان بودم و خیلی ذوق و شوق داشتم. مرغداری شده بود تمام زندگیم . با اجاره سالن اولین کاری که کردم این بود که ظرفیت تولید را افزایش دهم . برای این کار هم باید به دنبال سالن های بزرگ تر می رفتم . کار را به همین ترتیب ادامه دادم . به مرور سالن های بزرگ تری اجاره کردم تا این که ظرفیت خودم را به اجاره سالن ۴۰ هزار قطع ای اجاره ای رساندم ».

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار