جزئیاتی از روند بازسازی در سیسخت / سخن شفاف کلانتری با بانک ها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : هیچ سهل انگاری از بانک ها در خصوص همکاری با زلزله زدگان قابل پذیرش نیست .
کد خبر: ۹۵۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶ 07 April 2021

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : هیچ سهل انگاری از بانک ها در خصوص همکاری با زلزله زدگان قابل پذیرش نیست .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در هفدهمین نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده سیسخت افزود : به مدیران شعب بانک ها تاکید شود که با متقاضیان معرفی شده به این بانک ها دلسوزانه ، مسئولانه و خیرخواهانه عمل شود و خود پیگیر کار ان ها باشند و نگویند که این ها باید خود مطلع باشند .
کلانتری گفت : بانک ها در بحث ضمانت سعی کنند با افراد معرفی شده ، همکاری کنند و به این نکته توجه داشته باشند ، افرادی که برای تشکیل پرونده می آیند حتما نیازمند راهنمایی هستند.
استاندار ادامه داد : کارمندان بانک ها در خصوص زلزله زدگان سیسخت توجیه شوند که نهایت همکاری را داشته باشند .
وی گفت : باید قبل از 25 فروردین آوار برداری به اتمام رسیده باشد وپکه تا پایان خرداد هم کار بازسازی اتمام شود .
کلانتری ادامه داد : اولین بار است که ظرفیت علمی وارد محل زلزله زده شده است و در خصوص مصالح با توجه به وضعیت منطقه نظرات خود را داده اند .
وی گفت : در خصوص بازسازی سیسخت ما سرعت را در کنار دقت زیاد در دستور کار داریم .
کلانتری گفت : لیست اعضای توزیع شده بین بانک ها باید مشخص و بانک هم به روز باشند و کار مردم را باید با نهایت دقت انجام دهند .
وی ادامه داد : بانک هایی که از چهار شنبه آینده به روز باشند مورد تقدیر قرار می گیرند و هر بانکی از ان تاریخ به روز نباشد ، سهل انگاری به مدیر عامل کشوری بانک کتبا اعلام خواهد شد .
کلانتری گفت : با توجه به وضعیت قرمز کرونایی کار تعطیل نمی شود اما اقدامات باید سختگیرانه و رعایت کامل پروتکل ها باشد . کار به بهانه کرونا تعطیل نمی شود و به بهانه کار سهل انگاری در رعایت پروتکل ها هم قابل پذیرش نیست .
استاندار ادامه داد : ممکن است برخی متقاضیان در جریان اقدامات بانکی نباشد و دیر مراجعه کنند که باید این افراد حتما مورد توجه باشند و با آن ها تماس گرفته شود.
کلانتری افزود : تاکید می شود که به محض ارسال چک لیست متقاضایان به بانک ها باید اقدامات به نحو مطلوب مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت : بنیاد مسکن هر گونه جابه جایی اعتباری احتمالی را به صورت شفاف به اطلاع زلزله زدگان متقاضی برساند.
کلانتری افزود : تاکنون ، 600 واحد که 70 درصد ساختمان های تخریب شده آواربرداری ، 1000 واحد تعمیرات آغاز شده ، 70 واحد هم فنداسیون انجام گرفته ضمن اینکه 500 مجوز ساخت و 350 پروانه صادر شده که قابل تقدیر است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : در بازسازی مناطق زلزله زده همه موارد را در نظر می گیریم و در خصوص مبلمان شهری ، ساخت کتابخانه و اماکن عمومی هم بالای 40 میلیارد از منابع وزارت راه علاوه بر بودجه اعلامی دولت ، اختصاص داده شده است .
کلانتری در پایان گفت : ما متعهد هستیم منازل مردم را تا قبل از پایان دولت تکمیل کنیم و پس از آن به موضوع معابر و خیابان ها هم به خوبی بپردازیم که انشاالله شاهد جشن پایان بازسازی در موعد مقرر خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار