امام جمعه برازجان:

از چند برابر شدن قبض برق جلوگیری شود

کد خبر: ۹۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 18 September 2015
تابناک بوشهر: امام جمعه برازجان گفت: افزایش غیرمنطقی قبض برق موجب نگرانی مردم دشتستان شده است.

حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های ظهر امروز نماز جمعه برازجان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با تبریک عید غدیر خم اظهار داشت: غدیر یک روز مهم و تاریخی است و باید ابعاد مختلف این واقعه عظیم تبیین شود و همه باید نسبت به تشریح جایگاه امامت و ولایت اهتمام ورزیم.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) افزود: شب‌زنده‌داری، تهجد، دستگیری از مستمندان، افطاری به ایتام و اکرام مستضعفان از ویژگی‌های ایشان است و همچنین امام باقر (ع) در ترویج فرهنگ اصیل اسلامی نقش ممتازی داشته است.

امام جمعه برازجان به روز عرفه اشاره کرد و یادآور شد: دعای عرفه امام حسین (ع) بسیار پرمضمون و پرمعناست و باید ترویج شود.

مصلح تاکید کرد: به فرموده پیامبر اسلام (ص)، " خداوند هیچ روزی به اندازه عرفه، بندگانش را از آتش نمی‌رهاند" و امام صادق (ع) نیز فرموده است " هر چه دعا و نیایش دارید در روز عرفه انجام دهید که آن روز دعا و درخواست است" و این نشان دهنده اهمیت عرفه است.

وی به عید قربان اشاره کرد و یادآور شد: قربانی کردن در این روز بسیار اهمیت و فضیلت دارد و امیدوار هستیم از برکات این روز بهره‌مند شویم.

امام جمعه برازجان با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس افزود: عزت، کرامت، پایداری، توکل، شهادت‌طلبی، ایثار، رهبری حضرت امام (ره) و وحدت و انگیزه‌های الهی و اعتماد بنفس رزمندگان و الگو گرفتن از عاشورا از رموز موفقیت رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بوده است.

مصلح به دستاوردهای دفاع مقدس نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تقویت ارزش‌های معنوی، تثبیت نظام، صدور انقلاب، ایجاد مصونیت نظام، تقویت حس وطن دوستی، شناخت دوستان و دشمنان، شکست ابهت پوشالی ابرقدرت‌ها، ترویج اسلام‌خواهی، رشد باورهای دینی و تبلور تفکر بسیجی و تحول بنیادین سلاح‌های دفاعی از جمله دستاوردهای دفاع مقدس است.

وی به آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: فضیلت علم و دانش بر کسی پوشیده نیست و مسئولان باید شرایط را برای ادامه تحصیل فرزندان این مرز و بوم فراهم کنند.

امام جمعه برازجان بیان کرد: کوچک‌ترین تعلل در تربیت فرزندان گناه است و همه باید در اعتلای تعلیم و تربیت اهتمام ورزند.

مصلح به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان سپاه اشاره کرد و اظهار داشت: به فرموده رهبر انقلاب، خطر نفوذ دشمن در حوزه‌های فکری و فرهنگی و سیاسی زیاد است و باید پیوسته مواظب باشیم.

وی گفت: دشمنان به دنبال این هستند که در مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز نفوذ کنند و مسئولان باید با بیداری و هوشیاری در برابر دشمنان بایستند.

امام جمعه برازجان به جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و افزود: انفاق و اطعام در راه خدا بسیار مهم است و دستگیری از مستمندان و کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت باید ترویج شود.

وی با تسلیت ارتحال آیت‌الله خزعلی، وی را انسانی بزرگوار و عالم و ثابت قدم در مسیر اسلام و انقلاب برشمرد.

امام جمعه برازجان با اشاره به درگذشت تعدادی از حجاج، ضمن تسلیت این حادثه، از ضعف و ناتوانی آل سعود انتقاد کرد.

مصلح همچنین تجاوز ددمنشانه صهیونیست‌ها به مسجد‌الاقصی و ضرب و جرح عده‌ای از نمازگزاران را محکوم کرد و خواستار واکنش مدعیان حقوق بشر در این راستا شد.

وی در ادامه با اشاره به تعرفه بالای برق در دشتستان و با انتقاد از مسئولان در این زمینه، خواستار اهتمام مسئولان در جلوگیری از بالا رفتن غیر منطقی و چند برابر شدن قبض برق شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار