۵۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد ساخته می‌شود

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ۵۰ هزار واحد مسکونی در 2 سال آینده برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در کشور ساخته می‌شود.
کد خبر: ۹۸۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱ 04 August 2021

به گزارش تابناک لرستان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام (ره) لرستان "سعید زارع‌زاده" شامگاه سه شنبه در آئین افتتاح ۳۵۰ واحد مسکونی مددجویان لرستان افزود: امسال در مجلس شورای اسلامی ردیفی با اعتبار سه هزار میلیارد تومان برای ساخت ۵۰ هزار مسکن محرومان پیش‌بینی ‌شده است که امیدواریم ساخت این واحدهای مسکونی ظرف ۲ سال آینده به نتیجه برسد.

وی اظهار داشت:یکی از چالش‌های اصلی مردم بحث داشتن مسکن مناسب است که بخش زیادی از سبد خانوار را به خود اختصاص می‌دهد و این مشکل برای محرومان و افراد بی بضاعت دوچندان است.

 وی با اشاره به اینکه یکی از ابعاد توانمندسازی مددجویان موضوع تامین مسکن است، افزود: ساخت مسکن برای خانواده‌های تحت حمایت با همکاری نهادهای دیگر از جمله بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، سپاه و کمک‌های مردمی به طور جدی در حال انجام است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی( ره ) لرستان نیز در این آیین گفت: تا پایان سال جاری یک هزار واحد مسکونی مددجویی در این استان احداث و تحویل افراد تحت پوشش می شود.

جلال شیخ پور با بیان اینکه کمیته امداد لرستان در جهت رفع مشکل مسکن محرومان در یک برنامه ۲ساله قرار است ۲ هزار و ۵۰۰واحد مسکونی با همکاری سپاه و بنیاد مسکن احداث کند.

وی به اعتبار هزینه شده برای واحدهای احداث‌شده اشاره کرد و اظهار داشت: ۵۲ میلیارد تومان برای ساخت این واحدهای  مسکونی هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به زیربنای ۷۰ مترمربعی برای هر واحد مسکونی گفت: از ۳۵۰ واحد احداثی ۹۰ واحد جامانده از سیل و ۲۶۰ واحد دیگر از تفاهم‌نامه عادی کمیته امداد بوده شده‌اند.

۱۰۴ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت ۲۳۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار