مشکل ساماندهی ومدیریت پسمانددراستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: مشکل ساماندهی و مدیریت پسماند در این استان تاکنون حل نشده است.
کد خبر: ۹۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ 23 September 2015
سیدرضا موسوی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند اردبیل با اشاره به مصوبات قبلی کارگروه مدیریت پسماند از اعضا به ویژه شهرداران خواست موضوع پسماند و اجرای مصوبات کارگروه را محور برنامه های خود قرار بدهند.
او با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و تنویر افکار در موضوع پسماند خواستار توجه بیشتر از سوی شهرداران به این مقوله با همکاری و مشارکت صدا و سیما و سایر رسانه های حوزه اطلاع رسانی در این زمینه شد.
موسوی با اشاره به اینکه بر اساس بند الف ماده 193 قانون برنامه پنجم از پایان سال 94 هرگونه دفن پسماند در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت ممنوع است اظهار کرد: حلقه نخست مدیریت پسماند تفکیک از مبداء است و آموزش و فرهنگ سازی باید در دستور کار جدی قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست اردبیل ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در این جلسه گفت: سرانه زباله در استان بیشتر از سایر استان هاست و موضوع جدا سازی و تفکیک از مبداء نیز باید با اجرا و واگذاری آن به بخش خصوصی در شهرهای استان به ویژه شهر اردبیل به همت شهرداران عملی شود.
علی آذرنژاد از شهرداران شهرهایی که تاکنون طرح جامع مدیریت پسماند را ارائه نکرده اند خواست نسبت به ارائه طرح خود برای مدیریت پسماند و اجرای قانون مدیریت پسماند اقدام کنند.
وی گفت: با توجه به مصوبات قبلی دانشگاه علوم پزشکی نیز نسبت به واگذاری مدیریت پسماند های پزشکی و مدیریت آن به بخش خصوصی اقدام می کند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار