در بی خطرسازی زباله بیمارستانی نگرانی وجود ندارد

سیدعادل عربی با بیان اینکه در زمینه بی خطرسازی زباله‌های بیمارستانی نگرانی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بی خطرسازی پسماند مطب‌ها به طور کامل انجام نشده و مطب‌ها و کلینیک‌های ملایر حاضر به همکاری با محیط زیست و شهرداری برای بی خطرسازی زباله‌ها نیستند.
کد خبر: ۸۴۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ 26 April 2020
معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: بعد از گذشت چند سال از اجرای طرح بی خطرسازی زباله‌ها و پسماند‌های عفونی و پزشکی و پیگیری‌های انجام شده مطب‌های ملایری حاضر به انجام همکاری با محیط زیست و سازمان پسماند برای بی خطرسازی پسماند‌ها نیستند.

به گزارش ایسنا، عربی درباره بی خطرسازی زباله‌های عفونی و پسماند‌های بیمارستانی اظهار کرد: بعد از شیوع کروناویروس در جامعه نظارت بر بی خطرسازی پسماند‌های بیمارستانی افزایش یافته و دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان مسئول بی خطرسازی این پسماند‌ها است.

وی با اشاره به خطرناک بودن عدم جداسازی پسماند‌های عفونی در مطب‌ها بیان کرد: صحت سنجی از بی خطرسازی پسماند‌های عفونی و زباله‌های پزشکی و انجام آزمایش‌های مربوطه به صورت فصلی و دوره‌ای انجام می‌شود.

عربی با بیان اینکه در زمینه بی خطرسازی زباله‌های بیمارستانی نگرانی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بی خطرسازی پسماند مطب‌ها به طور کامل انجام نشده و مطب‌ها و کلینیک‌های ملایر حاضر به همکاری با محیط زیست و شهرداری برای بی خطرسازی زباله‌ها نیستند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با تأکید بر آموزش منشی مطب‌ها درباره نحوه تفکیک و بسته بندی زباله‌ها و پسماند‌های عفونی گفت: عمده پسماند‌های عفونی مطب‌ها مربوط به شهرستان‌های همدان، نهاوند و ملایر بوده و بی خطرسازی این پسماند‌ها در نهاوند و همدان انجام شده است.

وی با بیان اینکه با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی و سازمان پسماند با یک شرکت فعال در زمینه بی خطرسازی زباله‌های پزشکی تفاهم نامه‌ای منعقد شد تا این شرکت به مطب‌های همدانی برای دفع زباله ها‌ی عفونی کمک کند، افزود: هیچ کدام از مطب‌ها و کلینیک‌های شهرستان ملایر حاضر به همکاری و انعقاد قرارداد با این شرکت نبودند و به این بهانه پسماند‌های عفونی را به صورت غیرمجاز به شهرداری‌ها تحویل می‌دهند.

وی با بیان اینکه پسماند‌های عفونی ممکن است چندین نفر را به بیماری مبتلا کند، تصریح کرد: عدم جداسازی این دسته از زباله‌ها با توجه به افزایش زباله گرد‌ها باعث می‌شود تا زباله گرد‌ها و نیرو‌های خدماتی شهرداری هنگام جست‌وجو با مواد پزشکی آلوده تماس داشته باشند و دچار بیماری‌های عفونی، خونی و خطرناک شوند.

عربی در پایان با اشاره به شرایط کنونی جامعه و شیوع کروناویروس بیان کرد: عدم همکاری مطب‌های ملایری در زمینه بی خطرسازی پسماند‌های عفونی در شرایط امروزی باعث گسترش شیوع کروناویروس خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار