فروش لواشک و چیپس و پفک و نوشابه در مدارس ممنوع!

دانش آموزان بیشتر از مواد غذایی غیر مجاز مانند لواشک، ترشک، ژله و غیره استقبال می‌کنند که ما با عرضه اینگونه موادغذایی و توزیع و عرضه چیپس، پفک و نوشابه و مواردی اینگونه در بوفه مدارس کاملاً مخالف هستیم.
کد خبر: ۱۲۷۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲ 10 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان مطلب فوق، اظهار تاسف کرد: هم اکنون 2200 مدرسه در خراسان رضوی مجوزهای لازم برای فعالیت بوفه در مدارس را دارند و نیمی از مدارس دیگر نیز به دلیلی عدم نیاز به بوفه و پیگیری نکردن برای دریافت مجوزهای لازم، فاقد مجوز هستند.
به گفته براتعلی منصوریان،، دربازدید هایی که صورت گرفته است، به برخی از متخلفین در بوفه های مدارس تذکر و از برخی دیگر نیز تعهد گرفته شده است. براین اساس کلیه بوفه های مدارس باید پروانه فروش و مجوز های لازم را داشته باشند.
وی به اقلام مورد تایید در سبدغذایی دانش آموزان اشاره می‌کند و می‌افزاید: کیک، بیسکوئیت، مواد غذایی بسته بندی شده، خشکبار دارای ارزش غذایی و غیره از جمله اقلام مورد تایید است اما در این میان متاسفانه دانش آموزان بیشتر از مواد غذایی غیر مجاز مانند لواشک، ترشک، ژله و غیره استقبال می‌کنند که ما با عرضه چنین موادغذایی کاملاً مخالف هستیم.
منصوریان با بیان اینکه در سطح استان حدود 4 هزار مدرسه وجود دارد، یادآوری می‌کند: از مجموع دو هزار مجوزی که برای بوفه های مدارس صادر شده، نیمی از آن مربوط به مشهد است و از طرفی هم نیز 90درصد بوفه های مدارس مشهد دارای مجوز و پروانه هستند.
همچنین رئیس مرکز بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این باره می‌گوید: برای بازرسی از بوفه مدارس برنامه مشترکی با آموزش و پرورش خراسان رضوی در دست اقدام داریم و از قبل از شروع سال تحصیلی بازدیدهای موردی از وضعیت بوفه مدارس صورت می‌گرفت.
مهندس حسنی به شهرآراآنلاین تصریح می‌کند: توزیع و عرضه چیپس، پفک، نوشابه، لواشک و غیره در مدارس ممنوع است و باید مواد غذایی که در سبد غذایی آموزش و پرورش آمده، توزیع شود.
به گفته وی، تا 120 اکیپ بازرسی در دوشیفت کار بازرسی از بوفه های مدارس سطح استان را انجام می‌دهند و در صورت وجود تخلف مدیر مدرسه باید پاسخ گو باشد.
براساس این گزارش، مردم و خانواده ها می توانند در صورت هرگونه شکایت و مشاهده تخلف در مدارس دانش آموزان خود، با شماره 1490 تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار