به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین, شیما زرآبادی پور در کمیته پایش تصادفات استان گفت: برای هر معبر باید طرح مناسب همان پیاده شود.
او اضافه کرد: طرح ها به تنهایی به کاهش تصادفات کمک نمی کند و باید راه، خودرو و رانندگی ایمن باشد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت : سیاست این معاونت در کاهش تصادفات نرم افزاری ، سخت افزاری و سازمان افزاری است.
زرآبادی پور افزود: اگر دادستان کمک کند می توان تا حد زیادی تصادفات را کاهش داد چرا که گاهی میزان جریمه ها کم است و باز دارنده نیست.
او گفت : اگر برای کاهش 10 درصدی تصادفات در سال تلاش شود ، می توان در چند سال آینده به یک درصد نرمال در این زمینه رسید .
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به اینکه میزان تصادفات در چند سال اخیر در تمام شهرها تقریبا یکسان بوده است، سرعت بالا و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی و نبود نور در رانندگی شب را بیشترین عامل تصادفات بیان کرد .
زرآبادی پور با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات مربوط به خودروی پراید و موتور سیکلت ها است ، گفت: اگر جرایم به صورت آنلاین ارائه شود تاثیر بیشتری خواهد داشت.
به گفته او ، شهر قزوین دارای 36 تقاطع هوشمند و 6 دوربین ثبت تخلف است .
رییس پلیس راهور شهرستان قزوین هم در این نشست گفت: بخشی از اجرای قوانین در اختیار پلیس است و مقام قضایی هم باید ورود کند.
سرهنگ اسداله دالوند افزود: برخی از تخلفات در رانندگی دارد به جرم تبدیل میشود.
او با بیان اینکه برخی از قوانین راهنمایی و رانندگی باید به روز شوند، گفت: مبالغ جریمهها جنبه باز دارندگی ندارد و بیشتر حوادث در حاشیه شهرها اتفاق میافتد.
معیری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان هم گفت: هر دستگاهی باید به اندازه سهم خودش برای کاهش تصادفات تلاش کند.
خلیلی نماینده اداره کل دادگستری هم در این نشست گفت: برای کاهش تصادفات تنها تنبیه کار ساز نیست و باید از تشویق استفاده کرد که انسانیتر و جالبتر است.
پیمان پیرمرادی، مدیرکل دفتر فنی استانداری هم گفت: دوربینها باید به روز رسانی و آموزشها ارتقاع داده شود.
پیرمرادی بر افزایش نظارت بر آموزشگاههای رانندگی تاکید کرد و گفت: برخی از مجازاتها باید تشدید شود.
منبع:صداوسیما