کد خبر: ۱۰۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 24 September 2015
تابناک بوشهر: امام جمعه شهر جدید عالی شهر بوشهر گفت: با توجه به جایگاه ارزشمند غدیر در اسلام این واقعه تاریخی سند و شناسنامه عظمت و بزرگی امام علی (ع) و حقانیت شیعه است.

حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی در نشست خبری به مناسبت دهه امامت و ولایت افزود: واقعه غدیر به ما می گوید که دین از سیاست جدا نیست و غدیر امتداد راه نبوت و انبیای الهی است.

وی با بیان اینکه ملت ایران این افتخار را دارد که زیر پرچم امامت و محبت مولا علی(ع) است تصریح کرد: پاسداشت واقعه غدیر ضروری است چون استمرار نبوت در بقای ولایت است.

هاشمی با اشاره به عنوان علوییون برای مردم عالی شهر گفت: عنوان علوییون، تغییر نام عالیشهر نیست بلکه صفتی برای مردم ولایتمداری است که عاشقانه مراسم بزرگ غدیر را هر سال در شهرشان برگزار می کنند.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر شهر جدید عالیشهر بوشهر نیز گفت: امسال یکصد عنوان برنامه متنوع برای بزرگداشت دهه امامت و ولایت در این شهر تدوین شده است.

علی عمرانی افزود: ازاین شمار برنامه 30 برنامه گرامیداشت، 25 برنامه فرهنگ ساز و 48 برنامه نیز شامل برنامه های مناسبتی روزانه خواهد بود.

وی ادامه داد: غبار روبی گلزار شهدای گمنام عالی شهر و گلباران آن به وسیله بالگرد در قالب برنامه دهه ولایت و امامت گنجانده شده است.

عمرانی افزود: همایش بزرگ بانوان علوی، شبی با شعر چشمه سار غدیر، همایش علمی غدیر ویژه همراهان غدیر(ویژه دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر مرکز عالیشهر)، پیاده روی خانوادگی با کاروان غدیر، جشن فرهنگیان مختص دانش آموزان و خانواده های آنها از دیگر برنامه های دهه امامت و ولایت در شهرجدید عالیشهر است.

وی یادآورشد: برگزاری جشن همنوا با غدیر نیز به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس در قالب برنامه های دهه ولایت اجرا می شود.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر شهر جدید عالیشهر گفت: جشن بزرگ ولایت نیز بعنوان مهم ترین برنامه های این دهه همراه با همخوانی 10 هزار نفری سرود غدیر در شهر عالیشهر برگزار می شود.

عمرانی افزود: توزیع 10 هزار پرچم علوییون در بین مردم عالی شهر به مناسبت دهه ولایت و امامت برای نصب بر سردرب منازل و معابر این شهر از دیگر اقدامات این دبیرخانه است.

وی یادآورشد: از سال گذشته عنوان علوییون را زینت بخش شهر جدید عالی شهر کردیم و امیدواریم این نامگذاری در ترویج فرهنگ غدیر در این شهر تاثیرگذاری لازم را در بین شهروندان داشته باشد.

وی افزود برپایی نمایشگاه از قربان تا غدیر، برگزاری باشکوه نماز عید قربان ،محفل انس با قرآن و همایش نهج البلاغه کتاب زندگی با موضوع غدیر در قرآن نیز از دیگر برنامه های ویژه بزرگداشت دهه امامت و ولایت در شهر عالیشهر است.

عمرانی نهادینه کردن فرهنگ علوی، ترویج کلام علی (ع)، بیرون آوردن نهج البلاغه از غربت و انتقال پیام غدیر را از اهداف این برنامه ها ذکر کرد.

وی گفت: دبیرخانه بنیاد بین المللی غدیر عالی شهر تنها دبیرخانه ای است که به صورت مردمی اداره می شود و یک هزار نفر از قشرهای مختلف مردم این شهر در قالب یکصد گروه تشکیل شده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار