رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر:
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: در ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) در استان بوشهر مردم این استان ۱۲ کیلوگرم طلا هدیه کردند.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ 24 September 2015
تابناک بوشهر: عبدالرضا مطاف در نشست با خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه اجرای پروژه ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل (ع) از سال 1392 در بوشهر آغاز شد اظهار داشت: ساخت این ضریح مدت 26 ماه طول کشید و اکنون آماده حمل به عراق برای نصب است.

وی با بیان اینکه مهرماه ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل (ع)  درعراق نصب می‌شود تصریح کرد: همزمان با عید غدیر خم رونمایی روز دهم مهرماه با حضور مسئولان ایرانی و عراقی در مصلای نماز جمعه بوشهر از این پروژه رونمایی می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر بدنه اصلی این ضریح را چوب ساج دانست و بیان کرد: مردم استان بوشهر در ساخت این بارگاه ملکوتی مشارکت‌های بسیاری داشتند به‌گونه‌ای 12 کیلوگرم طلای بکار رفته دراین ضریح مردم استان بوشهر هدیه کرده‌اند.

مطاف خاطرنشان کرد: برای ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) در استان بوشهر یک تن نقره سفید به کار رفته است.

وی با بیان اینکه استادکاران حرفه‌ای در قلم‌زنی این ضریح مشارکت کردند گفت: برای قلم زنی تاج ضریح که از جنس مس استفاده شده استادانی از استان‌های فارس و اصفهان مشارکت کردند.

مطاف خاتم‌کاری داخل ضریح خیمه گاه را مورد اشاره قرار داد و افزود: درساخت پروژه ضریح خیمه گاه ابوالفضل(ع) 35 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که 17 میلیارد ریال آن مردم استان بوشهر پرداخت کرده‌اند.

  رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از ساخت دو پروژه دیگر در استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: ساخت نیم ضریح مرقد مطهر امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) نیز دو پروژه جدید اختصاص یافته به استان بوشهر است که در دهه نخست محرم امسال آغاز شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار