مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه در گفتگو با تابناک خبر داد؛
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از انتقال یک هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب از سدگاوشان به شهر کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱ 27 October 2021

انتقال ۱۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب از سدگاوشان به کرمانشاه

محمودرضا شهلایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به لزوم تصویب قانون‌های جدید در کشور در مورد مصرف آب اظهار کرد: فرهنگ‌سازی‌های لازم برای مصرف بهینه آب باید در کشور انجام شده که این امر نیازمند مشارکت مردمی بوده تا اثرات بحران کم‌آبی و خشکسالی از بین رود.

وی افزود: بحران کم‌آبی سال جاری در ۵٠ سال گذشته بی سابقه بوده و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده شرایط بارندگی‌های پاییز در حد مطلوبی نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال گذشته طرح ملی سازگاری با کم‌آبی تصویب شده که در آن تمامی استان‌های کشور باید بر اساس نقشه راه تعریف شده عمل کنند.

شهلایی ادامه داد: هدف از اجرای طرح ملی سازگاری با کم‌آبی مدیریت منابع و مصارف، تطبیق میان ورودی و خروجی آب و جلوگیری از هدر رفتن آب بوده و در واقع اجرای این طرح راه برون رفت از مشکلات کم‌آبی است.

به گفته وی در طرح ملی سازگاری با کم‌آبی برنامه‌هایی همچون نصب کنتورهای هوشمند، انسداد چاه‌های غیرمجاز، برخورد با برداشت‌های نامتعارف آب، جلوگیری از کشت برنج و محصولات پر آب همچون هندوانه در استان کرمانشاه اجرا شده تا مشکلات کم‌آبی به حداقل برسد، رودخانه رازآور خشک و بیشتر سراب‌های این استان دچار کم‌آبی و بیشتر چاه‌ها دجار افت آب شده و سطح آب آن‌ها روز به روز کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به نحوه تامین آب شرب شهر کرمانشاه افزود: از سال ۹۲ بخش زیادی از آب شرب شهر کرمانشاه از طریق سد گاوشان تامین و از مسیر خطوط انتقال آب ابتدا وارد تصفیه‌خانه عمرمل شده و سپس وارد تصفیه خانه شهید نظری شده اما پس از تکمیل تصفیه‌خانه غدیر باید ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه آب به شهر کرمانشاه منتقل می‌شد.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات ایجاد شده هم‌اکنون یک هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب از سد گاوشان به کرمانشاه منتقل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: آب سد گاوشان می‌تواند منبع تامین کننده مناسبی برای شهر باشد به شرطی که این اضطراری انتقال آب به طور کامل افتتاح شود، البته در پیشبرد پروژه‌های انتقال آب شرایط فعلی تحریم‌ها اثرات منفی می‌گذارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار