سرپرست امور منابع آب تهران گفت: طی یک هفته کاری با انسداد ۱۲ حلقه چاه غیرمجاز از خروج سالانه حدود ۲هزارمتر مکعب آب از سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری شد.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 01 November 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از شرکت آب منطقه ای تهران، وحید مرادی‌نسب تصریح کرد: با تلاش واحد کارشناسان حقوقی، بازرسی و نظارت و با اخذ دستور قضایی طی یک هفته کاری، ۱۲حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع با دِبی ۲.۳ لیتر بر ثانیه و عمق ۱۹۷متر، پُر و مسدود شد.

وی با بیان اینکه طی مدت مذکور در بخش آب های سطحی، ۱۱ مورد بررسی تصرفات غیرمجاز رودخانه ها توسط اکیپ گشت و بازرسی این امور انجام شد، افزود: در بخش آب های زیرزمینی نیز ۱۲ مورد چاه غیرمجاز شناسایی و اخطاریه آن صادرشد.

مرادی نسب با اشاره به ۱۲ دستگاه کنتور حجمی هوشمندکه بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره برداری نصب شد، افزود: حفاظت و مصرف بهینه از منابع آب، با آگاهی بخشی عمومی و فرهنگ سازی و مشارکت همگانی مردم امکان پذیر است.

وی ادامه داد: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند.

آمارها حاکی است که از حدود ۴۲ هزار حلقه چاه حفر شده در استان تهران بیش از ۲۸ هزار حلقه غیرمجاز است که از این تعداد چاه غیر مجاز، سالانه ۴۰۶ میلیون متر مکعب آب برداشت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار