مدیر کل محیط زیست کرمانشاه در گفتگو با تابناک مطرح کرد:
مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: تالاب هشیلان دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و خلق آن در استان کرمانشاه یک فرصت استثنایی است.
کد خبر: ۱۰۰۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ 01 November 2021

فریدون یاوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تالاب هشیلان یکی از تالاب‌های منحصر به فرد در سطح کشور است که از ساختار خاصی برخوردار است و بر اساس تحقیقاتی که منابع طبیعی بر روی آن انجام داد، چنین تالابی با این خصوصیات باید در عرض‌های جغرافیایی بالاتر، به طور مثال حوزه اسکاندیناوی و در کشوری مانند نروژ خلق می‌شد.

وی افزود: خلق تالاب هشیلان در استان کرمانشاه یک فرصت استثنایی است، متاسفانه این تالاب هم امسال
از خشکسالی در امان نبود و با خشکی کامل آن مواجه شدیم.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: به همین منظور یک فضای محدود و کاملا محصور مانند استخر را در نظر گرفتیم و با استفاده از تانکر با کمک دستگاه‌هایی مانند "آب منطقه ای" آب این تالاب را تامین کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: همکاران محیط زیست خصوصا محیط بانان مجبور شدند گونه‌های باقیمانده در این تالاب را به داخل استخر منتقل کنند تا از انقراض گونه‌هایی که به شکل طبیعی در تالاب زندگی می‌کنند جلوگیری شود.

یاوری با اشاره به آتش سوزی رخ داده در تالاب هشیلان، خاطر نشان کرد: در اینجا از شهرداری، فرمانداری کرمانشاه، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و دستگاه‌های کمکی خصوصا آب منطقه‌ای که موجبات انتقال آب از رودخانه راز آور به تالاب هشیلان را فراهم کردند، قدردانی می‌کنیم.

وی اقدامات صورت گرفته را کمک به حیات دوباره تالاب دانست و گفت: در حال حاضر انتظار داریم با بارش‌های پاییزی، تالاب جان دوباره بگیرد و حیات مانند سابق در آن نمود پیدا کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار