استاندار خراسان رضوی عنوان کرد؛
استاندار خراسان رضوی گفت: در مورد تسهیل صدور روادید برای شهروندان افغانستانی توافقاتی صورت گرفت که ادامه این رایزنی‌ها به زودی با وزارت امور خارجه انجام می گیرد.
کد خبر: ۱۰۰۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲ 02 November 2021

به گزارش تابناک رضوی، یعقوب علی نظری استاندار خراسان رضوی که به دعوت استاندار طالبان در هرات به این شهر سفر کرده بود، با اشاره به مصوبات سفر استاندار سابق استان خراسان رضوی به افغانستان و توافقات دوطرف گفت: براساس توافق صورت گرفته هیأت‌های تخصصی و فنی جمهوری اسلامی ایران برای ارزیابی اجرای توافقات ۱۶ ماده‌ای گذشته ظرف یک هفته آینده عازم افغانستان می‌شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: در مورد تسهیل صدور روادید برای شهروندان افغانستانی نیز توافقاتی صورت گرفت که ادامه این رایزنی‌ها به زودی با وزارت امور خارجه صورت می‌گیرد و در این زمینه خبر‌های خوبی برای مردم افغانستان داریم.
نظری با اشاره به تعطیلی بازارچه‌های مرزی میان ایران و افغانستان و لزوم فعال‌سازی این گلوگاه‌های اقتصادی اظهار داشت: در زمینه بازگشایی بازارچه‌های مرزی نیز در این سفر توافقات اولیه صورت پذیرفت و روند اجرایی آن از سوی طرفین به عهده هیأت‌های تخصصی گذاشته شد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی شده و ظرفیت اقتصادی خوبی برای دو کشور به ویژه مرزنشینان ایجاد شود.
پیش از این در سفر معتمدیان استاندار سابق خراسان رضوی به افغانستان توافق ۱۶ ماده‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و طالبان به امضاء رسیده بود که یعقوب علی نظری برای اجرایی کردن این مصوبات اقتصادی به افغانستان سفر کرده بود.
نظری در این سفر علاوه بر دیدار و گفتگو با والی جدید استان هرات با نمایندگان وزرای اقتصاد، اطلاعات و فرهنگ و ریاست امنیت ملی طالبان دیدار و گفتگو کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار