معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه از شروع تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای افراد ۶۰ سال به بالا در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 08 November 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سارا شاه آبادی در گفتگو با ایسنا با اشاره به تفاوت دوز سوم با دوز یادآور یا "بوستر" گفت: دوز سوم چهار ماه پس از تزریق دوز دوم تزریق می‌شود.

وی افزود: این دوز جدید باید از همان نوع واکسن قبلی باشد، یعنی اگر کسی در دوز اول و دوم "سینوفارم" تزریق کرده در دوز سوم هم باید از همان نوع واکسن تزریق کند.

شاه آبادی گفت:، اما در دوز یادآور یا "بوستر" شرایط متفاوت است و این دوز شش ماه پس از تزریق دوز دوم تزریق می‌شود و افراد می‌توانند از هر نوع واکسنی که می‌خواهند استفاده کنند.

وی افزود: در حال حاضر دوز سوم برای افراد ۶۰ به بالای استان که حداقل چهار ماه از دوز دوم آن‌ها گذشته باشد، تزریق می‌شود.

وی تصریح کرد: برای تزریق این دوز نیازی به ثبت نام نیست و افراد به هر مرکز واکسیناسیون که مراجعه کنند تزریق دوز سوم برای آن‌ها صورت می‌گیرد.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: در خصوص رده‌های سنی بعدی باید منتظر وضعیت چرخش ویروس در جامعه و دستورات بعدی باشیم و این احتمال هست که در صورت کاهش چرخش ویروس، نیازی به تزریق این دوز برای رده‌های سنی بعدی نباشد.

شاه آبادی با بیان اینکه در حال حاضر دوز سوم واکسن‌های سینوفارم، برکت و بهارات در دسترس است، گفت: در خصوص واکسن "آسترازینکا" با توجه به اینکه واردات آن انجام نمی‌شود، تنها برای افرادی است که دوز دوم این واکسن را بخواهند تزریق کنند.

وی افزود: در حال حاضر واکسن آسترازینکا تنها تا یک ماه دیگر برای تزریق موجود است و این واکسن‌ها برای افرادی تزریق می‌شود که دوز اول آن‌ها از همین نوع واکسن باشد و توصیه می‌شود این افراد هرچه سریعتر برای تزریق این واکسن مراجعه کنند.

شاه آبادی گفت: فاصله تزریق دو دوز اول و دوم واکسن "آسترازنکا" چهار تا ۱۲ هفته است و افراد می‌توانند با گذشت چهار هفته برای تزریق دوز دوم مراجعه کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار