مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: پسماندهای خانگی و صنعتی، منابع آبی محدود ما را تحت تاثیر خود قرار داده اند.
کد خبر: ۱۰۰۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ 17 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،رضا میرزایی در نشست هم اندیشی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی که با حضور آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، و مدیرکل منابع طبیعی و نمایندگانی از سمن های استان مرکزی در فضای مجازی برگزار شد و مسائل وچالش های زیست محیطی استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، افزود: بحث پسماند در کشور ما موضوعی مهم و جدی است و انتظار می رود شهرداری های استان در بحث مدیریت پسماند اقدام جدی کنند.
وی با اشاره به وجود برخی آلودگی های زیستی در شهرستانهای استان بر عدم توجه به مطالبات زیست محیطی ونقش آن در رشد و توسعه اقتصادی تاکید کرد.
میرزایی در ابتدای این نشست گزارشی از وضعیت زیست محیطی استان مرکزی ارائه و اشاره کرد ۲۵/۱۲درصد ازمساحت استان از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است که تحت حفاظت ویژه و نظارت این اداره کل قرار دارد.
وی افزود: عمده مشکلات زیست محیطی استان به دلیل بارگذاری بی رویه صنعت از چهار دهه قبل شدت گرفته است که منجر به این شده که اراک امروز جزء ۸ کلانشهرآلوده کشور شناخته شود و امسال نیز تا کنون ۱۰۹ روز ناسالم را تجربه کرده است.
میرزائی با اشاره به آلودگی های زیست محیطی در شهرهای ساوه و شازند تاکید کرد: نادیده گرفتن مطالبات زیست محیطی در مسیر رشد و توسعه اقتصادی و عدم توجه به توسعه پایدار موجب بروز مشکلات زیست محیطی است از جمله آلودگی دشت ساوه با پسماندهای صنعتی و آلودگی آب در شازند از همین موارد است.
در ادامه این نشست نمایندگانی از سمن های زیست محیطی استان موضوعات و مشکلات زیست محیطی شهرستان خود را مطرح کردند که مورد بررسی و پاسخگوئی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار