تزریق نوبت سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۴۰ سال در اصفهان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۱۴۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸ 06 December 2021

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: براساس آخرین مصوبه وزارت بهداشت، افراد بالای ۴۰ سال که در نوبت اول و دوم، واکسن‌های سینوفارم، برکت و بهارات ازنوع غیر فعال شده، دریافت کردند و از نوبت دوم آن‌ها بیش از سه ماه گذشته است می‌توانند برای دریافت نوبت سوم مراجعه کنند.
مهرداد زینلیان، فعال شدن تزریق نوبت سوم واکسن کرونا را برای کادر درمان، بیماران خاص و سالمندان بالای ۶۰ سال را در استان از ماه‌های اخیر دانست و افزود: این روز‌ها علاوه بر مراکز تجمیعی واکسیناسیون، طرح تزریق واکسن در بیشتر مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی مناطق مختلف شهر اصفهان و شهرستان‌ها در دونوبت صبح و عصر اجرا می‌شود.
وی افزود: تزریق نوبت واکسن کرونا به ویژه در مورد واکسن‌های غیرفعال شده شامل سینوفارم و برکت می‌تواند ایمنی قابل اطمینانی علیه ویروس را فراهم کند، گفت: تزریق دُز سوم این نوع از واکسن‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است و می‌تواند در پیشگیری از عوارض بیماری و مرگ ومیر ناشی از کووید-۱۹، نقش موثری داشته باشد.
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وی از مردم خواست از فرصت یک هفته‌ای باقیمانده تا پایان طرح شهدای سلامت به منظور تکمیل واکسیناسیون خود و افراد خانواده علیه بیماری کووید ۱۹ استفاده کنند.
زینلیان گفت: برای آگاهی از زمان بندی فعالیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون و نوع واکسن‌های تزریقی می‌توان به پایگاه اینترنتی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به نشانی Phc.mui.ac.ir مراجعه کرد.
طرح شهدای سلامت باهدف ایمنی دسته جمعی و افزایش پوشش واکسیناسیون از اول آذر در استان اصفهان آغاز شد و تا ۱۹ آذر ادامه دارد.
بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تاکنون ۸۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان نوبت اول و ۶۷ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند و حدود ۶ میلیون و ۶۵۱ هزار دز واکسن کرونا تزریق شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار