رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از دستگیری فردی که با درج آگهی دروغی فروش مبلمان اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، در عملیات کارشناسان این پلیس خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷ 08 December 2021


به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ " احسان آنقی" گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر پرداخت مبلغ ۵۸ میلیون ریال به حساب فردی برای خرید مبل در سایت دیوار و عدم پاسخگویی فروشنده پس از دریافت وجه نقد موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.
وی یادآورشد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد شاکی از طریق آگهی فروش مبل در سایت دیوار اقدام به خرید کرده است که پس از پرداخت وجه به حساب فروشنده جنسی دریافت نکرده است و فرد کلاهبردار پاسخگو نیست .
این مقام انتظامي افزود: در ادامه تحقیقات کارشناسان پلیس فتا استان فرد کلاهبردار در یکی از استان های همجوار شناسایی و با دستور مقام قضائی دستگیر شد.
سرهنگ " آنقی " اضافه کرد: با پیگیری های پلیس وجه واریزی مالباخته به وی بازگردانده شد و متهم نیز با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
وی با اشاره به وقوع بیش از ۷۰ درصد کلاهبرداری های رایانه‌ای در بستر سایت‌های واسطه ا‌ی خرید و فروش افزود: شهروندان خریدهای خود را به‌صورت حضوری انجام دهند و به‌ هیچ‌ وجه به فرد آگهی‌دهنده اعتماد نکرده و از واریز بیعانه جدا خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی با شماره تماس۰۹۶۳۸۰تماس گرفته و از مشاوره کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار