رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد؛
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یکی از نکات مهم در حال پیگیری بودجه ۱۴۰۰ را بحث سرمایه گذاری در استان‌ها از طریق تهاتر نفت با توجه به محدودیت‌های درآمدی در این بخش ذکر کرد.
کد خبر: ۱۰۱۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ 11 December 2021

«حمید رضا حاجی بابایی» در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد که در شب گذشته در استانداری یزد برگزار شد، به شهرت تاریخی یزد اشاره کرد و گفت: یزد جزو استان‌های پرافتخار از لحاظ نمادهای فرهنگی و تاریخی است و باید پیوست‌های فرهنگی در آن رعایت شود.

وی با بیان این که الگو های بزرگ دانشگاهی و تعلیم و تربیت در استان یزد همیشه زبانزد بوده و باید تقویت شوند، گفت: نیازهای استان از نظر قانون گذاری، اصلاح قوانین و کمک‌های مالی باید از طریق کمیسیون و مجلس مورد پیگیری قرار گیرد.

وی بر اهتمام مدیران به توسعه متوازن استان تاکید و ابراز امیدواری کرد با استراتژی کاملاً همجانبه به همراه پیوست فرهنگی، قدم‌های دقیق‌تری نسبت به استان را شاهد باشیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یکی از نکات مهم در حال پیگیری بودجه ۱۴۰۰ را بحث سرمایه گذاری در استان‌ها از طریق تهاتر نفت با توجه به محدودیت‌های درآمدی در این بخش ذکر کرد.

حاجی بابایی از اولویتهای کشور را به حداقل رساندن کسری بودجه در حسین پیگیری طرح‌های نیمه تمام بیان و ابراز امیدواری کرد که دولت عدالت محور و مردمی بتواند عدالت را در کشور در زمینه گوناگون محقق سازد.

«مهران فاطمی» استاندار یزد نیز با بیان این‌که در حال حاضر یزد با کمبود آب شرب مواجه است، گفت: اگر طرح‌های خطوط انتقال‌آب شرب به یزد با فوریت، برنامه‌ریزی و اجرایی نشود مردم این استان با بحران جدی آبی مواجه می‌شوند.

وی یکی از اقدامات بسیار خوب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را انجام سفرهای استانی و شهرستانی عنوان کرد و گفت: سفرهای نمایندگان مجلس به مناطق مختلف کشور اقدام مورد تائید رهبر معظم انقلاب است و باعث می شود نمایندگان هر حوزه انتخابیه، مشکلات، چالش ها و مزیت های دیگر مناطق را از نزدیک مشاهده و تصمیمات لازم را در جریان این سفرها اتخاذ کنند.

استاندار ادامه داد: ماحصل انجام سفرهای شهرستانی و آشنایی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با چالش ها و پتانسیل های هر منطقه، نقش مهم و قابل توجهی در حوزه تقنین و نظارت مجلس شورای اسلامی خواهد داشت که جا دارد از این حرکت انقلابی و مردمی ارزنده، تقدیر و تشکر کنیم.

وی توسعه صنعتی، حمایت از میراث فرهنگی و شرکت‌های دانش بنیان را از جمله ظرفیت‌های توسعه‌ای استان یزد دانست و بیان کرد: ما اعتقاد داریم مسیر ریل‌گذاری توسعه پایدار استان یزد از مراکز علمی و فناورانه می‌گذرد.

استاندار در بخشی از سخنانش افزایش حاشیه نشینی را از دیگر چالش‌های جدی این استان دانست و بیان کرد: توسعه اقتصادی استان نیاز به برنامه‌ریزی جدی و مستمر دارد.

فاطمی کمبود مدرسه را هم از مهمترین چالش‌های حوزه آموزش و پرورش استان عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴۴ مدرسه خیری با پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۶۰ درصد در استان یزد وجود دارد که در انتظار انجام تعهدات دولتی است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بودجه ، سرمایه گذاری ، نفت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار