معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران؛
معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران گفت: تخصیص صد در صدی بودجه شهرداری ها ازمحل استانی و توازن باعث رفع عقب ماندگی های شهرداری ها با توجه به عدم تخصیص اعتبارات از محل نفت می شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲ 13 December 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ مجید عسگری در آئین تودیع و معارفه شهردار دهلران گفت:یکی از چالش های جدی در حوزه اعتبارات شهرستان با توجه به نفت خیز بودن از محل فروش ۳ درصد نفت، با توجه به شرایط موجود در فروش نفت وگاز تا کنون تخصیصی از این محل نداشته ایم و این باعث مشکلات عمده برای پروژه های عمرانی و دستگاه ها شده است.

وی تاکید کرد:با توجه به این شرایط نیاز است سازمان برنامه و بودجه کشور و برنامه و بودجه استان برای این موضوعات فکر عاجل و از محل اعتبارات استان و توازن با تخصیص صد در صدی این عقب ماندگی را جبران کند.

فرماندار ویژه دهلران بر ضرورت تعیین تکلیف وضعیت دهیاران جدید که معرفی شده اند تاکید کرد و گفت:نیاز است علی رغم گذشت ۴ ماه از فعالیت شوراهای دوره ششم وضعیت دهیاران معرفی شده تعیین تکلیف گردد.

عسگری به مشکلات آبگرم برای وسایل برقی مردم و ادارات و خسارات ۱۷۰ میلیارد ریالی آبگرم به مردم افزود:پروژه ساماندهی آبگرم با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست اما بدلیل عدم تخصیص اعتبارات این پروژه از محل نفت بهره برداری نشده که نیازمند تسریع در تکمیل می باشد.

وی با اشاره به مشکلات مسکن مهر و آماده بودن ۸۰۰ واحد برای بهره برداری گفت:بهره برداری از این واحدها هم در کاهش اجاره ها و سکونت مردم نقش موثری دارد اما متاسفانه با مشکلات زیرساختی مواجه است که البته آسفالت و تکمیل زیرساخت های آنها از عهده شهرداری ها خارج است و نیازمند مساعدت های استانی است.

فرماندار ویزه دهلران به مشکلات حقوق و معوقات شهرداری ها و فرسودگی ماشین آلات آنها هم اشاره و افزود:همدلی و جلب مشارکت های عمومی نقش موثری در پیشرفت پروژه ها دارد.

وی به محدودیت منابع و بهره وری حداکثری از این منابع هم اشاره و گفت:چند برابر کردن سرانه فضای سبز در یک افق ۴ ساله باید مد نظر باشد.

در پایان از خدمات چهار سال و 6 ماهه عیسی رضایی شهردار سابق دهلران تقدیر و امین اله جامسحر با حکم بهرام نیا استاندار ایلام جایگزین وی شد./م

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار