رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه:
رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد فرش کرمانشاه، گفت: استان کرمانشاه دارای ۳۵ نقشه مختص به خود است که کمتر استانی چنین ویژگی را دارد.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱ 13 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، محسن دارابی اظهار داشت: در استان کرمانشاه ۳۱ هزار بافنده فرش داریم که بیش از ۶ هزار نفر از این تعداد زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه سالانه ظرفیت بافت ۱۴۰ هزار مترمربع فرش مرغوب در استان را داریم، گفت: طی ۸ ماهه امسال ۸۵ هزار مترمربع فرش در استان کرمانشاه بافته‌شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود پنج درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال حدود ۱۱۰ هزار مترمربع فرش دستباف در استان کرمانشاه تولید شود.

وی همچنین به سهم پنج درصدی استان کرمانشاه در تولید فرش کشور اشاره کرد و گفت: از نظر تولید فرش جزء ۱۰ استان اول کشور هستیم.

دارابی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد فرش کرمانشاه به خصوص برند فرش سنقر، گفت: استان کرمانشاه دارای ۳۵ نقشه مختص به خود است که کمتر استانی چنین ویژگی را دارد.

وی در پایان از فعال بودن ۱۴۰ کارگاه متمرکز و غیرمتمرکز تولید فرش در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: پشم استان از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار