مدیر امور شعب بانک ملی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر امور شعب بانک ملی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون به ١٩ هزار و ٩٧٠ نفر کرمانشاهی وام ازدواج پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۰۱۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲ 13 December 2021

بهزاد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: آمار وام ازدواج استان از ابتدای سال تا ٢٠ آذر ماه به طور تقریبی شامل ١٩ هزار و ٩٧٠ نفر بوده که وام ازدواج توسط شبکه بانکی به این تعداد پرداخت شده است.

وی افزود: بانک پارسیان با پرداخت ٥٨ فقره و بانک ملی با پرداخت ۴ هزار و ۴۵٠ فقره وام ازدواج به ترتیب کمترین و بیشترین وام‌ها را پرداخت کردند.

مدیر امور شعب بانک ملی استان کرمانشاه ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده، با وجود تکالیف زیاد مخصوصا به بانک‌های دولتی برای پرداخت تسهیلات اشتغال در قالب قرض الحسنه، اما وام ازدواج را در اولویت قرار داده و در حال حاضر حداکثر مدت توقف آن را به دو ماه رساندیم.

وی در ادامه بیان کرد: مبلغ وام برای هر زوج هفتاد میلیون تومان بوده و هر دو نفر روی هم رفته ١۴٠ میلیون تومان دریافت می‌کنند، در صورتی که زوج مرد ٢۵ سال و کمتر و زن ٢٣ سال و کمتر داشته باشد، مبلغ وام پرداختی به هر کدام یکصد میلیون تومان خواهد بود.

جلیلیان با اشاره به پرداخت دو برابری وام ازدواج به زوجینی که خانواده ایثارگر هستند، خاطر نشان کرد: هر وام ازدواج تا سقف ٧٠ میلیون تومان با یک ضامن و در صورت دو برابر شدن به دو ضامن نیاز دارد.

وی میزان بهره وام ازدواج را به صورت ۴ درصد کارمزد ساده اعلام کرد و گفت: در سایر وام‌ها میزان سود به وام اضافه می‌شود و فرد طی اقساط خود علاوه بر اصل وام سود آن را نیز پرداخت می‌کند.

جلیلیان تاکید کرد: اقساط پرداختی وام ازدواج که جز وام‌های قرضه الحسنه است، شامل اصل مبلغ وام می‌باشد و برای دریافت کارمزد در پایان هر سال برابر با مانده وام ۴ درصد کارمزد محاسبه و پرداخت می‌شود.

لازم به ذکر است که باز پرداخت وام ازدواج ١٠ ساله است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار