اختتامیه پنجمین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری فانوس چهارشنبه ۲۴ آذرماه در مشهد مقدس برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵ 13 December 2021

به گزارش تابناک رضوی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در این خصوص اظهار کرد:اختتامیه پنجمین جشنواره ملی «فانوس» ویژه تولیدات هنری دفاع مقدس در بخش‌های متنوع هنر‌های تجسمی، هنر‌های نمایشی، موسیقی، سرود، فیلم، مستند، پویانمایی و برنامه‌های رادیویی برگزار می‌شود.

سردار یوسفعلیزاده خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و منتخبان استانی و راه یافتگان به مرحله کشوری مشخص شدند.

وی با اشاره به میزبانی مشهد در مرحله کشوری این جشنواره گفت: از مجموع بیش از ۵ هزار اثر ارسال شده در کل کشور، ۵۰۳ اثر به مرحله کشوری راه یافته که در ۳ تراز مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: منتخبان مرحله کشوری به همراه مسئولان هنری حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سراسر کشور، از فردا در مشهد حضور می یابند و ضمن شرکت در کارگاه های آموزشی، در مراسم اختتامیه این جشنواره که عصر چهارشنبه و با حضور مدیران ملی و استانی در تالار  شهر مشهد برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه کمی و کیفی آثار نسبت به سال گذشته گفت: چهارمین دوره جشنواره به دلیل شیوع کرونا شرایط قرمز کرونایی در کشور، با استقبال کمتری برگزار شد. ولی در این دوره، استقبال شرکت کنندگان بسیار قابل توجه بود و شاهد افزایش کمی آثار از تعداد ۱۷۷۹ اثر در دوره چهارم به بیش از ۵ هزار اثر در دوره پنجم بودیم.


حسینعلی یوسفعلی‌زاده با بیان این مطلب افزود:این جشنواره متمرکز در حوزه‌های هنری و سینمایی است و در چهار دوره گذشته به خوبی برگزار شده و حدود ۵ هزار اثر در این دوره از جشنواره شرکت داشتند که بخش عمده آن آثار هنرمندان جوان کشور است.

شایان ذکر است آیین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری فانوس روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه در خراسان رضوی و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (علیه السلام) مشهد مقدس در تالار شهر برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار