تابناک کرمانشاه گزارش می‌دهد:
مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برتر فرهنگی با حضور مدیران آموزش و پرورش استان برگزار و از پژوهشگران برتر تقدیر شد.
کد خبر: ۱۰۱۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹ 14 December 2021

مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر فرهنگی برگزار شدبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه علیرضا فرهنگیان در مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برتر فرهنگی که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: امر تحقیق و پژوهش می‌تواند در بستر و مسیر‌های مختلف به ویژه تعلیم و تربیت به محور توسعه کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه معلمان در کنار آموزش، فعالیت‌های پژوهشی خود را دنبال می‌کنند، افزود: به این ترتیب فرصت مغتنمی است که جامعه آماری خود را به روز کنند.

فرهنگیان تاکید کرد: تمامی افرادی که در فعالیت‌های پژوهشی نواحی، مناطق و شهرستان‌ها اداره کل آموزش پرورش استان شرکت می‌کنند، افرادی هستند که باید به اساتید تبدیل و دیگران را برای شرکت در این حوزه تشویق و ترغیب کنند.

در ادامه فردین یاوری، معاون پژوهش و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمانشاه، بیان کرد: پژوهشی موثر است که ایجاد ثروت کند و منجر به باز شدن گرهی از جامعه آموزش و پرورش شود.

وی با بیان اینکه پزوهشگران این حوزه موضوعات را هوشمندانه، آگاهانه و خلاقانه می‌بینند، تصریح کرد: پژوهشگران بحران و مساله و مشکل ا می‌شناسند، در عرصه آموزش و پرورش مسائل و مشکلات فراوانی به تعداد دانش اموزان و معلمان ما وجود دارد و طبیعتا باید برنامه خاصی در این راستا داشته باشیم.

معاون پژوهش و توسعه منابع آموزش و پرورش کرمانشاه ادامه داد: در بحث اولویت پژوهشی قسمت اول آن فراخوان است که مشکلات را شناسایی می‌کنند مسائل به آموزش و پرورش ارسال و به مسائل علمی تبدیل می‌شود، در مرحله بعد به دانشگاه منتقل و بعد از کار علمی فراوان مجددا به آموزش و پرورش باز می‌گردد و زیر نظر پژوهشگران به بار می‌نشیند.

وی گفت: تا کنون ۷٠٠ اثر رسیده و ۱۷ اثر برگزیده استانی از این ۷٠٠ اثر به کشور ارسال شده، طرح‌های پژوهشی شورای تبلیغات {مسئله یابی} شامل ۱۶ مسئله به مراکز دانشگاهی ارسال شد.

وی گفت: در سایر آثار پژوهشی که متناسب با آن فراخوان داده شده، ۷ اثر در نهایت انتخاب و به کشور ارسال شد، همچنین از پایان نامه‌هایی که بتواند مشکلی را حل کند پشتیبانی و ۴ پایان نامه برتر اننخاب شد.

به گفته یاوری به نمایش گذاشتن دستاورد‌های فرهنگیان از دیگر اقداماتی است که پیگیری  و در فضای مجازی برگزار می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار