مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: وجود هر یک گردشگر در هر نقطه‌ای از کشور یک فرصت ویژه برای آشنایی بیشتر جهانیان با ایران است.
کد خبر: ۱۰۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰ 27 September 2015
مهندس علی فعله‌گری با تبریک پنجم مهر ماه مصادف با روز جهانی گردشگری اظهارکرد: امروز صنعت گردشگری در سطح دنیا بعنوان یک صنعت ناب و سفید شناخته شده که با کمترین میزان سرمایه گذاری، بیشترین سود را می رساند.

وی ادامه داد: هرچقدر که بتوانیم در زمینه جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری فعال‌تر عمل کنیم، یقینا خواهیم توانست به اهداف توسعه گردشگری که در نهایت منجر به توسعه همه جانبه کشور خواهد شد، دست یابیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: شعار امسال روز جهانی گردشگری «یک میلیارد گردشگری؛ یک میلیارد فرصت» است که این شعار جهانی بیانگر ظرفیت بسیار بالای این صنعت در جهان است.

فعله‌گری خاطرنشان کرد: همچنین شعار امسال این روز در کشور «هر گردشگر، یک فرصت برای آشنایی با ایران» است که خود این شعار ملی نیز بیانگر جایگاه ویژه گردشگری در سطح کشور است.

وی اظهارکرد: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به توسعه گردشگری کشور دارد و با توجه به توافقی که بین ایران و گروه 1+5 به عمل آمده، تصور ما این است که در دوران پساتحریم بتوانیم شاهد تحول عظیمی در حوزه گردشگری کشور باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه به عنوان نگین گردشگری غرب کشور جایگاه ویژه ای در سطح کشور دارد و اگر بتوانیم با جذب سرمایه گذاران قدم در راستای ایجاد زیرساخت های اساسی حوزه گردشگری استان بنهیم، یقینا در مدت زمان کوتاهی شاهد جذب جمعیت قابل توجهی از گردشگران جهان به این دیار خواهیم بود.

فعله‌گری یادآور شد: وجود بیش از چهارهزار اثر تاریخی شناسایی شده که تاکنون بیش از 2200 مورد آنها ثبت ملی شده و همچنین یک اثر ثبت جهانی شده به نام کتیبه داریوش بزرگ در بیستون، همراه با هزاران جاذبه طبیعی تنها بخشی از قابلیت ها و ظرفیت های گردشگری استان کرمانشاه است.

وی یادآور شد: خوشبختانه در طول یکی دو سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه گردشگری استان انجام شده و شاهد افزایش چشمگیر ورود گردشگران خارجی به استان هستیم، اما معتقدیم تا رسیدن به نقطه مطلوب همچنان فاصله داریم که تمام تلاش و همت مجموعه فعالان گردشگری استان رسیدن به آن نقطه مطلوب است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار