فرماندار سرپل‌ذهاب:
فرماندار سرپل‌ذهاب گفت:مشکلات اراضی زهدار شده روستایی در این شهرستان با همکاری منابع آب ایران، جهاد کشاورزی، بنیاد علوی و شرکت آب منطقه‌ای پیگیری و حل و فصل می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹ 16 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «نورالدین فرزادی‌پور» افزود: حدود ۲۰۰ هکتار در روستا‌های "گل خاطر "و " پیرامونی " زهدار شده و این وضعیت باعث شده که برداشت بخشی از اراضی کشاورزی منطقه زیر کشت ذرت با مشکل مواجه شود.

وی اظهار داشت: این پدیده به دلیل این بوده که چهار ایستگاه پمپاژ سامانه گرمسیری با توجه به مشکلات ناشی از مطالعات گذشته وارد شبکه نشده است.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: قرار شد که در هفته آینده جلسه هماهنگی با حضور منابع آب ایران، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و آب نیرو برگزار شود و در خصوص وارد کردن این ایستگاه‌های پمپاژ به شبکه آبیاری سامانه گرمسیری تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

فرزادی پور ادامه داد: همچنین ضرورت دارد که در طرح جامع مطالعاتی سامانه گرمسیری بازنگری‌هایی در مناطق مورد نظر صورت گیرد که طرح مطالعاتی متناسب با وضعیت موجود در خصوص زهکشی‌های اصلی و فرعی به عمل آید و تدابیر لازم در اجرای زهکشی اتخاذ شود.

او گفت: بنیاد علوی بخشی از زهکشی‌های فرعی و اصلی را اجرا کرده و اکنون برای تکمیل پروژه نیاز است ادامه پروژه را اجرایی کنند و در این راستا جهادکشاورزی و آب منطقه‌ای نواقص را به بنیاد علوی اعلام کنند تا بستر لازم برای زراعت و کار‌های کشاورزی زارعین و کشاورزان فراهم شود.

وی اضافه کرد:زهکشی باعث خروج آب‌های اضافی در اراضی کشاورزی، اصلاح ساختمان خاک و بالابردن راندمان محصولات کشاورزی می‌شود.

شهرستان سرپل ذهاب با ۹۰ هزار نفرجمعیت، ۸۸ هزار هکتار مرتع و جنگل و ۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ دارد که سالیانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تن محصولات زراعی، ۱۱ تا ۱۲ هزار تن محصولات باغی و ۳۵ تا ۴۰ هزار تن محصولات دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

این شهرستان در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزارنفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار