رییس دفتر توسعه و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید ارتباط قوی بین دانشگاه و صنعت ایجاد شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ 18 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر محمدرضا منظم اسماعیل‌پور در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی اراک که با حضور رییس دانشگاه و جمعی از معاونین برگزار شد، افزود: در شرایط حاکم دقت و توجه در مسیر تحقیقات کاربردی و نیاز محور و ریشه یابی مشکلات و موانع در حوزه های داخلی یکی از ملزومات می باشد و لازم است که از زمان ارزشمند و طلایی و شرایط حمایتی که وجود دارد، طرحی برای رفع موانع و مشکلات ارائه شود.
وی در ادامه اولین مانع موجود در داخل دانشگاه را فضای نوآوری دانست و اضافه کرد: متاسفانه در داخل دانشگاه ها با ایجاد و تصویب قوانین، آیین نامه، دستورالعمل و چارچوب های فراوان اساتید، دانشجویان، گروه های دانشکده و همکاران تحقیقات و فناوری در بند شده اند و این محدودیت مانع ایجاد فضای نوآوری می شود و اگر قرار است که در دانشگاه فضای نوآوری داشته باشیم باید آزادنه فکر، تحقیق و ریسک کرد تا در مسیر حرکت قرار گرفت.
وی یادآورشد: لازم است که در پایان نامه ها و اقدامات تحقیقاتی، ارتباط موثر با صنعت وجود داشته باشد چرا که محور، صنعت است و باید در مسیر ارتباط با صنعت قرار گرفت.
وی در ادامه مدل پرداخت طرح های تحقیقاتی را یکی دیگر از موانع برشمرد و اظهار کرد: تغییر در مدل حمایت از طرح های تحقیقاتی یکی از نیازهای فعلی می باشد و همچنین توسعه بازار می بایست در داخل دانشگاه و وزارت خانه نهادینه شود.
منظمی اضافه کرد: در مسیر توسعه فناوری و تولید محصول، وجود اطلاعات کافی از نیازهای ضروری اساتید است که توانمند سازی در حوزه مجوزها و استاندارد ها آنطور که باید جدی گرفته نشده است که باید توسط ستاد و وزارت اقداماتی در این زمینه انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار