استاندار مرکزی گفت:صنعت استان مرکزی به اراک خلاصه نمی‌شود و صنعت اراک را هم نمی‌توان چند واحد تولیدی بزرگ گذشته دانست.
کد خبر: ۱۰۱۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲ 19 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه  در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی افزود:باید برای حمایت از تمامی واحدهای تولیدی استان برنامه‌ریزی و در راستای حل مشکلات آن‌ها بیش از پیش تلاش کرد.
وی یادآورشد: مراودات اقتصادی، تجاری و تولیدی بخش خصوصی این استان مطلوب و قابل دفاع است و استانداری نیز تمام ظرفیت خود را در راستای بالندگی و پویایی این حوزه به‌کار می‌گیرد.
وی افزود:بخش خصوصی حضور پر رنگی در مسائل اقتصادی و توسعه همه‌جانبه این استان دارد اما حوزه‌ای که بخشی از سهام صنایع دولتی را در اختیار دارند، ناکارآمدتر از گذشته فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان دلسوزانه برای حل مشکلات صنایع تلاش می‌کند که جای تقدیر دارد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی هم گفت: بورس به معنای کیف پول و با هدف ساماندهی سرمایه‌های سرگردان از قرن ۱۵ در کشور بلژیک راه‌اندازی شد و این مهم در کشور ما از سال ۱۳۴۶ آغاز شد.
ناصر بیگی افزود: سازمان بورس به عنوان پلی بین سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر نقش آفرینی می‌کند و برقراری تعامل با دولت برای توسعه بازار از مهمترین وظایف این سازمان است و باید اهمیت بازار سرمایه و نقش آن در توسعه کشور را برای دولت افشا کند.
وی ادامه داد: ارائه برنامه‌های آموزشی انتظار بخش خصوصی از سازمان بورس است چرا که بدون آموزش و شناخت بازار بدون شک سرمایه‌گذاری‌ها هدر می‌رود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: بخش خصوصی معتقد است که کارهای هیجانی در سازمان بورس خسارات جبران‌ناپذیری وارد می‌کند و اینکه ۴۰۰ هزار کد بورسی در کشورمان ظرف مدت کوتاهی به ۵۰ میلیون می‌رسد مصداق کار هیجانی است و به هیچ عنوان به صلاح اقتصاد کشور نیست.
دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: شرکت بورس کالا باید زمینه گسترش معاملات را فراهم کرده و تولید کنندگان را به عرضه بیشتر محصول تشویق کند.
علی جودکی افزود: با توجه به اینکه حدود ۸۵ درصد بنگاه‌های تولیدی را بنگاه‌های کوچک تشیل می‌دهد طبق مقررات وضع شده، هیچ بنگاهی نمی‌تواند کمتر از مقدار شخصی مواد اولیه از بورس کالا خریداری کند که این امر مشکل بزرگی برای واحدهای کوچک تولیدی ایجاد کرده است.
وی اضافه کرد: همچنین به دلیل آن‌که در ایران شبکه‌های توزیع بزرگ محدود هستند و بیشتر معاملات در سطح توزیع گران خرده پا انجام می‌شود شناسایی و اعتبار سنجی تمام عرضه کنندگان و خریداران برای بورس کار مشکلی است در حالی‌که باید به آنها امتیازاتی بدهد و استانداردهایی مشخص کند که همه آن را رعایت کنند و اگر تخلفی صورت گیرد با خاطی برخورد شود.
جودکی ادامه داد: با توجه به اثرگذاری مثبت بورس کالا طبق چهارچوب مشخص، هنوز مشکلات و موانعی برای متقاضیان و تولیدکنندگان وجود دارد که رفع این موانع به توسعه اقتصادی و بهبود چرخه تولید کمک می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار