مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر آمادگی کامل برای کمک به شهروندان در صورت بروز حوادث را دارند.
کد خبر: ۱۰۱۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵ 20 December 2021

فرزین معتمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: جمعیت هلال احمر برای مقابله با فصل زمستان آمادگی کامل دارد تا نیرو‌های امدادی این جمعیت در کوتاه‌ترین زمان ممکن در حوادث حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان مجموعا ٢٢ پایگاه امداد و نجات دارد، افزود: هلال احمر دارای ۱۹ پایگاه بین شهری شامل ۱۶ پایگاه ثابت و ۳ پایگاه موقت است، همچنین یک پایگاه امداد هوایی و ۲ پایگاه واکنش سریع داریم که حوادث شهری، جاده ای، کوهستانی و سایر حوادث را پوشش می‌دهند.

معتمدی در ادامه خاطر نشان کرد: در صورت ضرورت از تیم امداد هوایی برای عملیات امداد و نجات و انتقال مصدومین استفاده می‌کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه ادامه داد: ۱۵ پایگاه شهری نیز در مرکز شعب ما قرار دارند که دارای امکانات و تجهیزاتی در راستای رفع آبگرفتگی و کمک به آب گرفتگی معابر، همچنین از تجهیزاتی مانند موتورآب و سایر وسایل امداد و نجات بهره‌مند هستند، معمولا پایگاه‌های شهری پایگاه‌هایی جهت کمک به فعالیت‌های شهرداری، آتش نشانی و آب و فاضلاب است.

وی ادامه داد: توصیه ما به مسافرین در فصل زمستان این است که در ابتدا حتما به توصیه‌های هواشناسی توجه کافی داشته و تجهیزات ایمنی، مختصر مواد غذایی و وسایل گرمایشی مانند پتو در ماشین همراه داشته باشند، و در صورتی که در طول مسیر دچار حادثه شدند، با شماره تلفن ۱۱۲ تماس گرفته و جمعیت هلال احمر را مطلع کنند تا نزدیک‌ترین پایگاهی که در محور حادثه است به کمک آن‌ها بیاید.

معتمدی تاکید کرد: به کوهنوردان توصیه می‌شود در این فصل با توجه به برودت هوا و یخبندان مسیر از صعود در کوهستان‌های مرتفع و کوهنوردی خودداری کرده و در صورت ضرورت جهت کوهنوردی، حتما از وضعیت جوی باخبر و نسبت به مسیر آگاهی کافی پیدا کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار