معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ضریب سرایت بالای اُمیکرون خبر داد و گفت: از تشکیل دورهمی‌های شب یلدا بپرهیزید.
کد خبر: ۱۰۱۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸ 21 December 2021

محمد ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: شب یلدا یکی از مناسبت‌های دیرینه مردم ایران می‌باشد که امید است همواره با نشاط و خرسندی شهروندان همراه باشد.

وی افزود: اگر چه انتظار داریم هم استانی‌ها امشب از تشکیل دورهمی بپرهیزند و به گسترش و ورود سویه جدید کرونا (اُمیکرون) توجه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه گونه جدید بیماری کرونا ضریب سرایت بسیار بالایی دارد، خاطر نشان کرد: امید است مردم ضمن اینکه شرایط شادی و نشاط را برای خود و خانواده فراهم می‌آورند، از دورهمی‌ها اجتناب کنند.

شکیبا گفت: همانطور که در وضعیت آبی به سر می‌بریم غفلت و بی توجهی نسبت به پروتکل‌های بهداشتی باعث می‌شود در مدت زمان کوتاهی به وضعیت قرمز برگردیم.

وی با اشاره به احتمال ابتلای جمعیت زیادی که در دورهمی‌ها شرکت می‌کنند، تصریح کرد: نباید فراموش کنیم بیماری کرونا همواره در کمین ما است و ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی تزریق دوز سوم واکسن نیز ضرورت دارد.

وی در خصوص احتمال گسترش بیماری با توجه به بازگشایی مدارس، یادآور شد: برای بازگشایی مدارس تابع قوانین بالادستی هستیم، فعلا فقط دانش آموزانی که هر دو دوز واکسن را تزریق کردند امکان حضور در کلاس‌ها را دارند و دانش آموزان واکسینه نشده نباید در کلاس حاضر شده و همکلاسی‌های خود را در معرض خطر قرار دهند.

شکیبا تاکید کرد: در صورت ورود اُمیکرون به استان، مدارس می‌توانند کانون انتقال آن باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار