رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم گفت: سهم قم از کل بودجه کشور برای سال آینده، ۱.۵ درصد است درحالی‌که این استان از نظر درآمد اختصاصی در رتبه پنجم و از نظر درآمد عمومی در رتبه هجدهم قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۱۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷ 22 December 2021

به گزارش تابناک قم، جمعی از اعضای خانه مطبوعات و خبرنگاران استان قم امروز با حضور در سازمان برنامه و بودجه استان قم با محمود نوربخش رئیس و معاونان این سازمان دیدار و در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۱ و سهم استان، سؤالات خود را مطرح کردند.

نوربخش در این نشست اظهار کرد: امیدواریم پیش‌بینی‌های مورد نظر در بودجه سال ۱۴۰۱ به‌خوبی در سطح کشور اجرایی شود.

وی با بیان اینکه استان قم از نظر درآمد اختصاصی در رتبه پنجم و از نظر درآمد عمومی در رتبه هجدهم  قرار گرفته است، تصریح کرد: استان قم رشد ۱۰۷ درصدی را از نظر درآمد عمومی، نسبت به مصوبه ۱۴۰۰ در لایحه ۱۴۰۱ خواهد داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم افزود: سهم استان قم در کل بودجه کشور در سال آینده  ۱.۵ درصد است که در بعضی از موارد درآمد قم از معیار کشوری بالا بوده و به همین دلیل برای بخش‌هایی از استان در لایحه ۱۴۰۱ بودجه‌ای اختصاص داده نشده است.

وی در مورد نرخ تورم و رکود اقتصادی در کشور بیان کرد: براساس آمار سازمان برنامه و بودجه کشور شدت بالای رکود اقتصادی در سال‌های دهه ۹۰ به‌خوبی قابل مشاهده است که بر اساس نرخ تورم در سال ۹۹ به ۴۷.۱ درصد رسیده است، که بعد از نرخ تورم در سال ۱۳۷۴ که به  ۴۹.۳درصد رسیده بود، نرخ تورم سال ۹۹ رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار