بازسازی حرم مطهر احمدبن اسحاق قمی(ره) که در زلزله بزرگ سال ۱۳۹۶ سرپل‌ذهاب دچار آسیب شده بود، با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۱۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ 23 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، مجید جودی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن در این مراسم که امروز (دوم دی) در حرم مطهر احمدبن اسحاق برگزار شد، با اشاره به شروع بازسازی حرم مطهر از نیمه اول سال ۹۷ گفت: مرحوم تابش رئیس فقید بنیاد مسکن در آن زمان تاکید داشتند که ابتدا وضعیت مردم ساماندهی شده و سپس اقدام به بازسازی اماکن صورت گیرد.

وی افزود: در همین راستا چندماه پس از زلزله و اسکان موقت مردم و شروع بازسازی واحدهای مسکونی، بازسازی حرم مطهر احمدبن اسحاق در نیمه اول سال ۹۷ شروع شد.

جودی تصریح کرد: طبق بررسی های اولیه کارشناسان از حرم مطهر، مشخص شد امکان مرمت و مقاوم سازی نیست و حرم مطهر باید بطور کامل بازسازی شود.

جودی با اشاره به ارائه طرح های مختلف جهت بازسازی حرم، گفت: در نهایت طرح نهایی بازسازی حرم با رعایت تمام مسائل انتخاب و در دستور کار قرار گرفت.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه قرار بر تامین منابع اجرای بازسازی حرم مطهر از طریق توافق صورت گرفته میان بنیاد مسکن، استانداری کرمانشاه، بنیاد مستضعفان و سازمان اوقاف شده بود، گفت: در این بین تاکنون بنیاد مسکن و استانداری کرمانشاه سهم خود را پرداخت کرده اند و بنیاد مستضعفان هم تعهدات خود مبنی بر تامین سیمان را انجام داده، اما متاسفانه سازمان اوقاف سهم خود را پرداخت نکرده است.

جودی مساحت حرم مطهر را ۲۵۰۰ متر اعلام و تصریح کرد: بازسازی حرم در زیربنای ۳۵۰۰ متر در دو طبقه صورت گرفته است 

وی افزود: در نهایت سازه زیبا و شکیل حرم مطهر امروز بعد از سه سال به پایان رسیده و مردم می‌توانند در محیطی زیبا و مناسب به زیارت حرم احمد بن اسحاق مشرف شوند.

** نیازمند مساعدت در اجرای "طرح توسعه" حرم مطهر هستیم

حجت الاسلام و المسلمین جواد فاطمی نسب امام جمعه سرپل ذهاب و متولی حرم احمد بن اسحاق هم در این مراسم با قدردانی از تمام دست اندرکاران بازسازی حرم مطهر گفت: از تمام مسئولین استانی و کشوری در روند بازسازی قدردانی می‌کنیم، اما بطور ویژه از بنیاد مسکن که در این زمینه میدان دار بودند و بخصوص رئیس فقید این سازمان قدردان و سپاسگزاریم.

وی افزود: امروز بازسازی حرم مطهر به پایان رسیده و مردم با فراغ بال و در محیطی زیبا و راحت می‌توانند به زیارت این شخصیت والا مشرف شوند.

فاطمی نسبت به شخصیت والای احمدبن اسحاق اشاره کرد و افزود: در بزرگی عظمت و شخصیت این محدث بزرگ همین بس که امام حسن عسگری(ع) به ایشان فرمودند: "احمد بن اسحاق اگر پیش خداوند مقام و منزلت نداشتی، فرزندم را به شما نشان نمیدادم"

فاطمی نسب گفت: ایشان از یاران نزدیک ائمه اطهار (ع) بودند و از جایگاه بالایی برخوردار هستند.


متولی حرم احمد بن اسحاق در ادامه به ساخت مصلای شهرستان در جوار حرم مطهر هم اشاره کرد و افزود: بازسازی حرم مطهر و ساخت مصلی مرحله اول کار است و نیازمند مساعدت در زمینه توسعه حرم هستیم.

وی افزود: هم اکنون حرم مطهر نیازمند تجهیز و اجرای طرح توسعه است که باید در این زمینه مساعدت لازم صورت گیرد.

فاطمی نسب گفت: امیدواریم با مساعدت  مسئولین در آینده شاهد تکمیل طرح جامع حرم مطهر باشیم.

امام جمعه سرپل ذهاب در ادامه اشاره ای هم به گرفتاری ها و مشکلات مردم در این شهرستان داشت و افزود: یکی از دغدغه های فعلی مردم بحث بازپرداخت تسهیلات زلزله است.

وی افزود: مردم در شرایطی نیستند که توان بازپرداخت تسهیلات را داشته باشند و انتظار داریم مسئولین در این زمینه مساعدت کرده و تجدید نظری در بازپرداخت تسهیلات زلزله صورت گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار