در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات فریدون یاوری، احد جلیلیان به عنوان مدیر کل جدید محیط زیست استان کرمانشاه معرفی شد.
کد خبر: ۱۰۱۸۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 25 December 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه صبح امروز مراسم تودیع و معارفه مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه با حضور نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی محیط زیست کشور برگزار شد، در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات فریدون یاوری، احد جلیلیان به عنوان مدیر کل جدید محیط زیست استان کرمانشاه معرفی شد.

در ادامه جلسه احد جلیلیان ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری و تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد:خداوند را شاکرم توفیق خدمتگزاری به مردم در این حوزه نصیب اینجانب شد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه با تقدیم بیش از ۹ هزار و ۸٠٠ شهید در دفاع از کیان انقلاب اسلامی پا به عرصه ظهور گذاشته، افزود: این استان با بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع مساحت و یک میلیون و ۷٠٠ هزار منابع طبیعی، ۹٠٠ هزار اراضی کشاورزی، ۱۳٠ هزار هکتار جنگل و بیش از ۲۴۵ هزار هکتار منطقه تحت مدیریت دو درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: ۵ درصد از اراضی کشاورزی و ۱٠ درصد آب‌ها از استان کرمانشاه است، نیروی انسانی متخصص و داشتن بیش از ۴ هزار اثر تاریخی و معادن گوناگون از نعمت‌های موجود در استان می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه اهمیت حفظ محیط زیست بر کسی پوشیده نیست و توجه ویژه مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و مسئولین ارشد کشور به بحث محیط زیست و خصوصا ابلاغ کلی سیاست‌های محیط زیست توسط رهبر، نور امید در کشور ایجاد کرده است.

جلیلیان بیان کرد: بر اساس فرمایش رهبر انقلاب اسلامی محیط زیست نه دغدغه یک ملت بلکه مسئله تمام مردم جهان است و طی سفر خود به استان کرمانشاه این استان را به عنوان سینه ستبر و چهره زیبای ایران زمین اعلام نمودند.

وی ادامه داد: تنوع حیات وحش استان کرمانشاه ۴۷ گونه پستاندار، ۱۸۵ گونه پرنده، ۳۴ گونه ماهی و ۳۴ گونه خزنده و دو زیست می‌باشد که این گونه‌ها کمیاب هستند.

سرپرست محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر مناطق تحت مدیریت شامل ۴ منطقه حفاظت شده، ۳ منطقه پناهگاهی، ۲ اثر طبیعی ملی، مساحتی بالغ بر ۲۴٠ هزار هکتار به خود اختصاص داده که در گذشته ۶/۷ درصد بوده و اکنون به ۱٠ درصد رسیده است.

وی متذکر شد: اداره کل استان از کارشناسان توانمند و پاک دست تشکیل شده و استان نیازمند آرامش است، باید مسئله را اساسی حل کرد و با همدلی و استفاده از تمام پتانسیل‌ها می‌توانیم به سیاست‌های سازمان دست یابیم.

جلیلیان تاکید کرد: ما در قبال محیط زیست مسئول هستیم و باید در این راستا یکدیگر را یاری کنیم، امید است با توکل به خدا و رعایت مسائل و اصول اداری، محیط زیست استان به سوی دستیابی به اهداف عالیه برود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار