مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۱۷۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر ارسال شد که از این تعداد ۴۱ اثر معرفی شده است.
کد خبر: ۱۰۱۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 25 December 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،حسین فرخنده روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این آثار از ۱۵ استان کشور به این جشنواره ارسال شده است و استان خراسان شمالی و کردستان با هفت اثر برگزیده به مرحله دوم این جشنواره بیشترین ارسال آثار را در سطح کشور دارد.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد اثر ارسال شده ۲۴ اثر مستند، ۱۴ اثر پویانمایی و ۱۳ اثر به صورت داستان است گفت: در روزهای هفتم و هشتم دیماه در مجتمع گلشن بجنورد به نمایش گذاشته می شود.

 

وی با اشاره به اینکه آیین پایانی دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر به میزبانی خراسان شمالی نیز در ۹ دیماه با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار می شود گفت: کارگاه آموزشی نیز برای هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: موضوع جشنواره با محوریت روستا و عشایر است و تمامی عناصر و مولفه های زندگی در روستا را دربر می‌گیرد به سبک زندگی، مسائل اقتصادی، آداب و رسوم‌ها و هنر در روستاها است.

 

فرخنده اظهار داشت: این جشنواره در سال ۹۸ برای اولین بار برگزار شد و امسال نیز با توجه به آثاری که در سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ تولید شده است به دومین جشنواره روستا و عشایر راه یافت.

 

وی افزود: قرار بود در نیمه دوم آبان ماه امسال برگزار شود اما به علت استقبال از جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر و اینکه تعدادی از هنرمندان به منظور شرکت در بخش‌های مختلف این جشنواره و درخواست های هنرمندان از استان های مختلف به منظور ارسال آثار خود، این جشنواره ملی زمان ارسال آن مجددا تمدید شد.

 

وی شناسایی هنرمندان کوچ نشین و روستایی و انگیزش آن ها به درج قاب های بی واسطه از پیرامون، نمایش پستی ها و بلندی های توامان زندگی کوچ نشینی و روستایی و دگرگون سازی خوی تماشاگر ایرانی به پهنای این سرزمین کهن با بهره مندی از دوربین های مردم را از اهداف برگزاری این رویداد هنری برشمرد و تصریح کرد: جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر در ۲ بخش سینمای ملی و ویژه برگزار خواهد شد.

 

آثار جشنواره از لحاظ کیفی از رشد مطلوبی برخوردار است

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: با توجه به گزارش هیات بازبینی آثار تولیدات ارسال شده از سوی هنرمندان از لحاظ کیفی رشد مطلوبی داشته است.

 

فرخنده گفت: با توجه به شرایط کرونایی و تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری این آثار از لحاظ کمی رشد خوبی نداشته است و شرایط را برای تولید آثار سخت کرده است.

 

وی افزود: سال گذشته ۲۵۱ اثر در اولین دوره جشنواره و ۱۷۱ اثر در دومین جشنواره بوده است. 

 

وی گفت: سه داور فرشاد فداییان، مهرداد اسکویی و تورج اصلانی داوری پایانی این جشنواره را برعهده دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار